Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Praha stáhne železnici pod zem. Vlakové nádraží má být i pod Václavákem

Čteme vám Seznam Zprávy

Seznam Zprávy

Zpravodajství

,

Denní zprávy

Praha stáhne železnici pod zem. Vlakové nádraží má být i pod Václavákem

Obrázek epizody Praha stáhne železnici pod zem. Vlakové nádraží má být i pod Václavákem

Čteme vám Seznam Zprávy

Poslechněte si podcast

Včera

8 min

O epizodě podcastu

Článek Adama Tichého. V Praze se v následujícím desetiletí značně změní síť železničních tratí, vzniknou podzemní trasy s nádražími, tramvaje spojí centrum se samým okrajem města a metro by mohlo získat okružní linku.

Pražské metro, tramvaje či autobusy převezou za rok za prací, na nákupy nebo do škol přes miliardu cestujících. Nejvytíženější část veřejné dopravy v metropoli - tramvaje - přitom každý pracovní den využije přes 1,2 milionu lidí. Jen o něco málo méně pak jezdí metrem. A číslo bude i nadále růst, stejně jako bude růst počet obyvatel i návštěvníků hlavního města. Nicméně už dnes je podle expertů kapacita hromadné dopravy, zejména té kolejové, v hlavním městě de facto již plně vytížena.

Celý článek čtěte zde

  • Další články, ale také podcasty, komentáře a videa najdete na zpravodajském serveru Seznam Zprávy .
  • Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
  • Sledujte @SeznamZpravy na sociálních sítích: Twitter // Facebook // Instagram .
  • Seznam Zprávy jsou zdrojem původních informací, nezávislé investigace, originální publicistiky.

Článek Adama Tichého. V Praze se v následujícím desetiletí značně změní síť železničních tratí, vzniknou podzemní trasy s nádražími, tramvaje spojí centrum se samým okrajem města a metro by mohlo získat okružní linku.

Pražské metro, tramvaje či autobusy převezou za rok za prací, na nákupy nebo do škol přes miliardu cestujících. Nejvytíženější část veřejné dopravy v metropoli - tramvaje - přitom každý pracovní den využije přes 1,2 milionu lidí. Jen o něco málo méně pak jezdí metrem. A číslo bude i nadále růst, stejně jako bude růst počet obyvatel i návštěvníků hlavního města. Nicméně už dnes je podle expertů kapacita hromadné dopravy, zejména té kolejové, v hlavním městě de facto již plně vytížena.

Celý článek čtěte zde

  • Další články, ale také podcasty, komentáře a videa najdete na zpravodajském serveru Seznam Zprávy .
  • Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
  • Sledujte @SeznamZpravy na sociálních sítích: Twitter // Facebook // Instagram .
  • Seznam Zprávy jsou zdrojem původních informací, nezávislé investigace, originální publicistiky.


Obsah epizody:

00:00 - Reklama
00:21 - Přetížení a potřeba rozvoje
01:26 - Metropolitní plán a cíle
02:51 - Železniční tunely v centru
03:11 - Uzel Hlavní nádraží
03:34 - Úpravy železniční sítě
04:27 - P+R a Smíchov
04:49 - Vysokorychlostní tratě a tunely
05:51 - Rozšíření tramvajové sítě
06:10 - Tramvaje: principy a projekty
07:00 - Metro D a okružní linka
07:46 - Připomínky a harmonogram

Popis podcastu

Dlouhé čtení ze Seznam Zpráv i v audioverzi. Původní analýzy, komentáře, investigace, které by vám neměly uniknout.