
Fotka nebude osobní údaj, firmy uniknou pravidlům GDPR, říká právnička

Čteme vám Seznam Zprávy
Poslechněte si podcast
Včera
7 min
O epizodě podcastu
Rozhovor Šimona Felendy s Lucií Malou. Nový návrh Evropské komise uvolňuje technologickým firmám možnost trénovat AI modely na osobních datech internetových uživatelů. Mění totiž definici toho, co jsou osobní data, upozorňuje právnička.
Evropská komise ve středu navrhla zjednodušující balíček pro reportování firem, takzvaný digitální omnibus. Jeho cílem je snížit administrativu podniků a zvýšit tím jejich konkurenceschopnost. To ostatně navrhoval i Mario Draghi ve své loňské zprávě. Nový digitální balíček má podle předkladatelů šanci ušetřit firmám miliardy eur.
Celý článek čtěte zde .
- Další články, ale také podcasty, komentáře a videa najdete na zpravodajském serveru Seznam Zprávy .
- Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
- Sledujte @SeznamZpravy na sociálních sítích: Twitter // Facebook // Instagram .
- Seznam Zprávy jsou zdrojem původních informací, nezávislé investigace, originální publicistiky.
Rozhovor Šimona Felendy s Lucií Malou. Nový návrh Evropské komise uvolňuje technologickým firmám možnost trénovat AI modely na osobních datech internetových uživatelů. Mění totiž definici toho, co jsou osobní data, upozorňuje právnička.
Evropská komise ve středu navrhla zjednodušující balíček pro reportování firem, takzvaný digitální omnibus. Jeho cílem je snížit administrativu podniků a zvýšit tím jejich konkurenceschopnost. To ostatně navrhoval i Mario Draghi ve své loňské zprávě. Nový digitální balíček má podle předkladatelů šanci ušetřit firmám miliardy eur.
Celý článek čtěte zde .
- Další články, ale také podcasty, komentáře a videa najdete na zpravodajském serveru Seznam Zprávy .
- Své názory, návrhy, otázky, stížnosti nebo pochvaly nám můžete posílat na adresu audio@sz.cz.
- Sledujte @SeznamZpravy na sociálních sítích: Twitter // Facebook // Instagram .
- Seznam Zprávy jsou zdrojem původních informací, nezávislé investigace, originální publicistiky.
Obsah epizody:
00:00 - Reklama00:00 - Reklama
00:22 - Shrnutí článku a tématu
00:22 - Představení rozhovoru
00:42 - Digitální omnibus a cíl balíčku
00:42 - Digitální omnibus a cíl balíčku
01:08 - Kontroverze a oslabení GDPR
01:08 - Kontroverze a změna definice
01:29 - Nová definice osobního údaje
01:48 - Co je dnes osobní údaj
01:55 - Co je dnes osobní údaj
02:33 - Únik z režimu GDPR
02:33 - Kdo je správcem osobních údajů
03:11 - Kdo je správcem údajů
03:49 - Únik firem z působnosti GDPR
03:49 - Oslabení práv subjektů
04:14 - Ztráta práv subjektu údajů
04:32 - Data jako nová ropa
04:32 - Hodnota dat a jejich využití
05:07 - AI modely a osobní údaje
05:07 - AI a oprávněný zájem
06:00 - Trénování AI na citlivých datech
06:11 - Citlivé údaje v tréninku AI
06:48 - Rozpor: silná ochrana vs. AI
06:48 - Paradox ochrany citlivých dat
07:17 - Důvěra ve firmy s našimi daty
Popis podcastu
Dlouhé čtení ze Seznam Zpráv i v audioverzi. Původní analýzy, komentáře, investigace, které by vám neměly uniknout.