
Lidé vnímají výstavbu vysokorychlostních tratí pozitivně, říká Martin Švehlík

Poslechněte si podcast
20. 12. 2024
18 min
O epizodě podcastu
Před dvaceti lety vyjel na české železnice poprvé vysokorychlostní vlak Pendolino. Zatím je v Česku stále povolená maximální rychlost jen 160 kilometrů za hodinu, ale po výstavbě nových vysokorychlostních tratí (VRT) by se měla zvýšit na 320 kilometrů za hodinu. Rychlá železnice by také měla být dobře dostupná – až tři čtvrtiny obyvatel republiky by k ní mělo mít přístup do 20 minut. O tom, jak se plánovaní takzvané „VRT“ proměnilo, jak bude vypadat a kdy by mohla být hotová, si povídal zástupce ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Martin Švehlík se studentem žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy Lukášem Pastejříkem.
Před dvaceti lety vyjel na české železnice poprvé vysokorychlostní vlak Pendolino. Zatím je v Česku stále povolená maximální rychlost jen 160 kilometrů za hodinu, ale po výstavbě nových vysokorychlostních tratí (VRT) by se měla zvýšit na 320 kilometrů za hodinu. Rychlá železnice by také měla být dobře dostupná – až tři čtvrtiny obyvatel republiky by k ní mělo mít přístup do 20 minut. O tom, jak se plánovaní takzvané VRT proměnilo, jak bude vypadat a kdy by mohla být hotová, si povídal zástupce ředitele Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Martin Švehlík se studentem žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy Lukášem Pastejříkem.
Popis podcastu
Zajímá vás historie, věda, technika nebo příběhy slavných? Můžete si je (a také mnoho jiného) poslechnout ve zpravodajském podcastu České tiskové kanceláře, který se jmenuje Četkast a který přináší přehled zajímavostí z uplynulého týdne. Jde o texty, které by vám neměly uniknout, i když třeba neplní hlavní stránky novin a webů. Jde o texty, u kterých si odpočinete.