Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody EU jako značka – jak komunikovat o evropských tématech?

EU jako značka – jak komunikovat o evropských tématech?

Obrázek epizody EU jako značka – jak komunikovat o evropských tématech?

Poslechněte si podcast

9. 12. 2020

1 hod 20 min

O epizodě podcastu

• Magdaléna Frouzová, tisková mluvčí, Evropská komise v ČR • Martin Buchtík, ředitel, STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú. • Michal Kratochvíl, šéfredaktor zpravodajství, TV Nova  Debatu bude moderovat Ondřej Houska z Hospodářské noviny. Evropská unie přináší svým občanům mnoho výhod, a přesto patří ČR k zemím, kde její popularita kulhá kolem 50 %. Průzkumy u nás však ukazují, že zarytých odpůrců EU je pouze menšina a zbývající většina se dá rozdělit do čtyř skupin od zastánců EU až po ty, kteří jí nedůvěřují či ji chtějí reformovat. V samotném mediálním prostoru jsou pak pro běžného diváka lákavější negativní zprávy a snadno uchopitelné informace, což značně ztěžuje předávání informací o komplexních záležitostech, kterými evropská témata často jsou. Proč se nedaří víc přiblížit a popularizovat evropská témata? Jaká témata a způsob prezentace v naší společnosti funguje a čeho by se měly naopak evropské instituce a samotná média vyvarovat? Hrají roli i dezinformace? Proč jsou Češi spokojení či nespokojení se členstvím v EU a jak komunikovat s většinovou společností o evropských tématech?

Magdaléna Frouzová , tisková mluvčí, Evropská komise v ČR
Martin Buchtík , ředitel, STEM Ústav empirických výzkumů, z.ú.
Michal Kratochvíl , šéfredaktor zpravodajství, TV Nova

Debatu bude moderovat Ondřej Houska z Hospodářské noviny.

Evropská unie přináší svým občanům mnoho výhod, a přesto patří ČR k zemím, kde její popularita kulhá kolem 50 %. Průzkumy u nás však ukazují, že zarytých odpůrců EU je pouze menšina a zbývající většina se dá rozdělit do čtyř skupin od zastánců EU až po ty, kteří jí nedůvěřují či ji chtějí reformovat. V samotném mediálním prostoru jsou pak pro běžného diváka lákavější negativní zprávy a snadno uchopitelné informace, což značně ztěžuje předávání informací o komplexních záležitostech, kterými evropská témata často jsou.

Proč se nedaří víc přiblížit a popularizovat evropská témata? Jaká témata a způsob prezentace v naší společnosti funguje a čeho by se měly naopak evropské instituce a samotná média vyvarovat? Hrají roli i dezinformace? Proč jsou Češi spokojení či nespokojení se členstvím v EU a jak komunikovat s většinovou společností o evropských tématech?

Popis podcastu

Originální podcast pod značkou Café Evropa, pod kterou probíhají již tradiční debaty v celé ČR na témata, která rezonují v české společnosti. V podcastu se však zaměříme především na osobní zkušenosti našich hostů s EU a jejich pohled na pro ně palčivá témata. Posluchači tak mají možnost poslouchat odlehčené rozhovory s osobnostmi z různých oborů, kteří sdílí své názory, zkušenosti a příběhy související s Evropskou unií. Více informací o debatách naleznete na cafe-evropa.cz a také na facebooku Café Evropa, kde můžete pravidelné diskuze sledovat živě i ze záznamu.