
Marketingový konzultant Vojta: Spousta značek se k zelenému marketingu přihlásila bez toho, aniž by v té značce něco zeleného bylo

O epizodě podcastu
„Zelený marketing je něco, co nevzniklo před rokem ani dvěma. Když se podíváme do historie, je to hnutí z padesátých let. Některé značky se na tom ‚udělaly’. Ve chvíli, kdy se k tomu ale přidal boj proti klimatické změně, tak se k tomu přihlásilo spousta značek, které se náhle ‚ozelenily’. Nicméně není tam žádný fundament, je to spíše jen přihlášení se k tématu bez toho, aniž by v tom něco zeleného skutečně bylo,“ popisuje Green Deal v marketingu Josef Vojta, marketingový specialista, který byl hostem Byznysu Jaroslava Dědiče na Rádiu Z.
A jak se podle něj daří marketing českým firmám? „Je to jeden z bodů, kde pokulháváme za světem. Práce se značkou nebo práce s marketingem nám moc nejde, dokonce se o nás říká, že jsme montovna Evropy. Nejsme schopni prosadit koncový výrobek. Je to opravdu možná tak, možná je to ale moc silné tvrzení. Nicméně když se podíváme na spoustu výrobců, tak produkt vymyslí, vyrobí, poté prodají někomu dalšímu a ten na to nalepí svou značku a prodá to za trojnásobnou cenu,“ dodává Vojta k českému marketingu.
Celý rozhovor moderátora Jaroslava Dědiče s marketingovým specialistou Josefem Vojtou si poslechněte zde:
Popis podcastu
Pravidelný pořad Rádia ZET nejen o byznysu a všem, co s ním souvisí.