Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Dnes je zlatý čas pro klienta a čas chytrých investic, říká realitní expertka Denisa Višňovská

Dnes je zlatý čas pro klienta a čas chytrých investic, říká realitní expertka Denisa Višňovská

Obrázek epizody Dnes je zlatý čas pro klienta a čas chytrých investic, říká realitní expertka Denisa Višňovská

Poslechněte si podcast

2. 11. 2022

16 min

O epizodě podcastu

„Myslím, že teď nastala zlatá éra pro kupujícího. Ten teď určitě bude tahat za delší část provazu. Ne všichni prodávající mají možnost s kupujícím vyjednávat o optimálních podmínkách, ale většina, poučena minulou recesí na realitním trhu, je dnes otevřená komunikaci s klientem,” shrnuje Denisa Višňovská, obchodní ředitelka Lexxus Norton, která byla hostem Byznysu na Rádiu ZET. Největší poptávka je teď podle ní po levnějších, menších a energeticky méně náročných už dostavěných nemovitostech.

„Secondhandový trh nám velmi stagnuje,” konstatuje Višňovská s tím, že nové bytové projekty jsou často stavěny ve vysoké kvalitě v nejvyšších energetických štítcích. Jsou tedy úsporné, a tím pádem zajímavější než nemovitosti z druhé ruky. „Máme takové paradoxy. Provozní náklady starého bytu 2+kk a nového rodinného domu jsou srovnatelné nebo mnohdy i vyšší. Klienti na sekundárním trhu jsou edukovanější. Požadují slevy,” říká expertka. Ještě nedávno si prodávající vybíral kupujícího, dokonce na poslední chvíli dražil cenu. Teď je to jinak. Klienti nakupující nové bytové projekty jsou také zdrženlivější.

„Situace je dramaticky jiná v tom, že poptávka nám významně klesla. To má samozřejmě vliv i na nabídku. Klientů aktuálně poptávajících nemovitosti je poměrně málo. Evidujeme velkou poptávku třeba v online médiích, kde si klienti prohlížejí nemovitosti, ale do kanceláří potom dál nevolají. Jen hrstka z těch, kdo zavolají, obchody následně realizuje,” doplňuje Višňovská. „Dneska je zlatý čas pro klienta, může vyjednávat. Pokud majitelé potřebují prodávat, musí přistoupit k nějaké cenové redukci,” uzavírá realitní expertka Denisa Višňovská.

Poslechněte si celý Byznys Jaroslava Dědiče o cenách nemovitostí:

Popis podcastu

Pravidelný pořad Rádia ZET nejen o byznysu a všem, co s ním souvisí.