Víte, že jste také designéři? Podle nové knížky Kateřiny Přidalové „Co je vlastně design?”, je totiž designérem každý, kdo ve svém životě něco navrhnul. V nové epizodě Updatu představuje Katka svou publikaci a popisuje, proč je důležité podpořit kreativní myšlení u všech dětí, bez ohledu na jejich budoucí profesi.Každý je designér. O Járovi Cimrmanovi se říká, že to byl velký český génius a všeuměl. Vynalezl prý jogurt, objevil CD (Cimrmanův disk), dvoudílné plavky, plnotučné mléko, princip internetu a mnoho dalších věcí. Často se mu bohužel stávalo, že ho při vynalézání někdo předběhl. Thomas Alva Edison patentoval žárovku jen o chvíli dřív, než Cimrman, a tím se navždy zapsal do historie jako její vynálezce.Dalo by se říct, že Cimrman byl taky takový designér. Potřeboval věci neustále měnit, zlepšovat a vynalézat. Nechyběl mu zápal a touha objevovat nové věci. Na všechno si přišel sám, nikdo ho neučil. Byl to samouk neboli amatér. Tím se Cimrman odlišuje od profesionálních designérů, o kterých jsme se zatím bavili. Profesionálové se designem živí, mají to jako práci, za kterou dostávají peníze. Amatéři tvoří jen tak pro zábavu a ve svém volném čase. To však nemusí znamenat, že by se časem i z těchto samouků nemohli stát profesionální designéři. Anglický designér Noman Potter kdysi řekl: „Každá lidská bytost je designér. Mnozí z nás se navíc designem i živí.”Úvod k dnešní epizodě Updatu jsem nepřipravil sám, ale vypůjčil jsem si ho z knížky Co je vlastně design, která se snaží představit tuto kreativní disciplínu dětskému publiku. Spoluautorkou této báječné publikace je Katka Přidalová s níž se dnes budu bavit o tom, jak vylepšit výuku malých dětí, aby z nich vyrostly osobnosti plné nápadů a tvořivé energie - bez ohledu na to, zda se stanou v životě profesionálními designéry, nebo se budou věnovat čemukoliv jinému.
Jakým způsobem mohou nejnovější digitální technologie, umělá inteligence, webové aplikace, automatizace nebo virtuální a rozšířená realita proměnit způsob života i fungování celé společnosti? Jak mohou inovativní myšlenky a přístupy obohatit život každého z nás a přinést novou inspiraci do IT, byznysu, marketingu i tradičních odvětví? Tyto otázky si klade BlueGhost, softwarová společnost zabývající se vývojem webových aplikací, a odpovědi hledá u těch nejpovolanějších – inovátorů, IT odborníků, vědců, výzkumníků, designerů, influencerů, podnikatelů, manažerů a marketérů, lídrů ve svých oborech.
V každé epizodě vám Miky Škoda a jeho hosté představí aktuální trendy a originální vize zítřka, příležitosti v oborech, v nichž se hosté pohybují, i problémy a výzvy, kterým se věnují. Můžete se těšit na neotřelé rozhovory o přesahových tématech, jako jsou inovace, vývoj, technologie, design, marketing, podnikání, vzdělávání, výzkum, udržitelnost, seberozvoj, leadership a mnohé další. Nalaďte si poslech plný neotřelých řešení, nápadů a osobností a buďte up to date s BlueGhost Update.