
Proč Evropská komise zavedla něco, co netěší nikoho a skoro všechny to poškozuje?
Evropská komise minulý týden rozhodla o uvalení dodatečných cel na dovoz čínských elektromobilů do Evropy v rozmezí 17 až 38 procent. Od 5. července bude konečné clo v některých případech až padesát procent. „Zaváděním cel a vůbec překážek v zahraničním obchodu ještě nikdo nezbohatl,“ komentuje to hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář a dodává: „Nejzajímavější na tom je, že jsou skoro všichni proti tomu a skoro všechny to poškozuje. Poškozuje to evropské spotřebitele, proti jsou některé automobilky (hlavně ty německé) a proti je i několik unijních států.“ Proč tedy eurokomise cla prudce zvýšila? Řeší vůbec něco? A jaká může být čínská odveta? To se dozvíte v novém speciálu BigTalku s Petrem Sklenářem a Mirkem Zámečníkem.
BigTalk najdete každý týden na Spotify, YouTube a Apple Podcasts.
