Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Od kosmetiky po cokoliv. Český maloobchod se mění a táhnou ho prodeje přes internet

Od kosmetiky po cokoliv. Český maloobchod se mění a táhnou ho prodeje přes internet

Obrázek epizody Od kosmetiky po cokoliv. Český maloobchod se mění a táhnou ho prodeje přes internet

Poslechněte si podcast

11. 10. 2024

10 min

O epizodě podcastu

Spotřebitel se snaží, spotřebitel utrácí. „Průměrný růst tržeb v českém maloobchodu za poslední tři měsíce je půl procenta. Anualizovaně jsme na tempu přes šest procent,“ shrnuje nejnovější statistická čísla hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář a dodává: „Pokračuje hlavně oživení e-commerce, ta roste dvouciferně několik měsíců v řadě. I z hlediska objemu prodejů se dostáváme na úroveň, kde jsme byli v únoru a březnu 2021, tedy když vrcholil lockdown. Sledujeme strukturální změnu maloobchodu, ke které došlo v minulosti ve Spojených státech.“ Česko je v tomto směru v Evropě spíš výjimkou. Prodeje po internetu jsou jednoznačně jedním z kanálů, které táhnou maloobchodní tržby nahoru. Kromě maloobchodu probírali v aktuálním BigTalku Petr Sklenář s analytikem Mirkem Zámečníkem také novinky z trhu práce, toho českého i toho amerického. Ochladilo se na něm? A je to dobře, nebo špatně? To se dozvíte v nejnovějším dílu BigTalku.

Spotřebitel se snaží, spotřebitel utrácí. „Průměrný růst tržeb v českém maloobchodu za poslední tři měsíce je půl procenta. Anualizovaně jsme na tempu přes šest procent,“ shrnuje nejnovější statistická čísla hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář a dodává: „Pokračuje hlavně oživení e-commerce, ta roste dvouciferně několik měsíců v řadě. I z hlediska objemu prodejů se dostáváme na úroveň, kde jsme byli v únoru a březnu 2021, tedy když vrcholil lockdown. Sledujeme strukturální změnu maloobchodu, ke které došlo v minulosti ve Spojených státech.“ Česko je v tomto směru v Evropě spíš výjimkou. Prodeje po internetu jsou jednoznačně jedním z kanálů, které táhnou maloobchodní tržby nahoru.

Kromě maloobchodu probírali v aktuálním BigTalku Petr Sklenář s analytikem Mirkem Zámečníkem také novinky z trhu práce, toho českého i toho amerického. Ochladilo se na něm? A je to dobře, nebo špatně? To se dozvíte v nejnovějším dílu BigTalku.

Popis podcastu

Proč centrální bankéři přicházejí na chuť zlatu? Desítky let centrální banky zlato rozprodávaly. Co se změnilo, že ho najednou masivně nakupují? Ptají se v novém ekonomickém podcastu Petr Sklenář a Mirek Zámečník Od rozpadu Brettonwoodského měnového systému v roce 1971 nejsou peníze nijak navázány na zlato, a to tak ztratilo jakýkoliv monetární význam. Centrální banky desítky let řešily, co mají se zlatem ve svých rezervách dělat a v 90. letech se ho začaly zbavovat. „Poslední dva roky se to zlomilo a centrální banky začaly naopak masivně zlato nakupovat."