
Výroba dětských kol Beany se vrátí do Česka. I když to ekonomicky nevychází

O epizodě podcastu
Firma Beany přesune část výroby dětských jízdních kol do České republiky. Podle majitele Romana Blažka je to ze „srdečních důvodů“ i přesto, že už před energetickou krizí vycházela výroba v Česku o 15 procent dráže než v Asii.
Před třemi lety zadával Roman Blažek do výroby 1 200 extra lehkých dětských jízdních kol. Podle návrhu své dcery značku pojmenoval Beany a doufal, že se mu s koly podaří prorazit na českém trhu. Letos už prodá sto tisíc kol a v příštích třech letech cílí na roční objem čtvrt milionu. Kromě Česka se značka za tři roky dostala do Německa, Bolívie, Kolumbie či Kanady a nově míří do USA.
„Bylo tam štěstí, byla tam pomoc covidu a přišli jsme s produktem, kterého na evropském trhu nebylo tolik, a nebyla tak velká konkurence,“ říká Blažek s tím, že k zámořské expanzi pak firmě pomohly hlavně veletrhy.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Firma Beany přesune část výroby dětských jízdních kol do České republiky. Podle majitele Romana Blažka je to ze „srdečních důvodů“ i přesto, že už před energetickou krizí vycházela výroba v Česku o 15 procent dráže než v Asii.
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.