
Richard Kotrlík (Mallpay): Češi odmítají, co na Západě funguje. Kvůli nákupu v e-shopu se nezadluží

O epizodě podcastu
Ve světě se za zboží z internetových obchodů platí v každém třetím případě až později, v Česku se odložená platba používá jen ve dvou procentech. Richard Kotrlík z fintechu Mallpay chce, aby se tento podíl dostal také na třetinu.
Po loňském raketovém růstu letos české e-shopy propadly. Jedním z důvodů by mohlo být to, že Češi jsou za online nákupy zvyklí platit převážně chvíli poté, kdy zboží přidají do virtuálního košíku.
„Když se podíváte na zahraniční trhy, jsou tam mnohem více rozvinuté takzvané odložené platby,“ uvedl v pořadu Agenda SZ Byznys šéf fintechu Mallpay Richard Kotrlík. „Když zkombinujete tu potřebu platit dopředu a horší ekonomickou situaci, která na Česko možná dopadá víc než na některé západní země, výsledkem je větší propad e-commerce,“ míní.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Ve světě se za zboží z internetových obchodů platí v každém třetím případě až později, v Česku se odložená platba používá jen ve dvou procentech. Richard Kotrlík z fintechu Mallpay chce, aby se tento podíl dostal také na třetinu.
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.