
Přišla doba zvětšování. Češi se naučili počítat a vědí, že větší je lepší

Litrový šampon a stejně velký sprchový gel. Češi šetří a pochopili, že jim velká balení přináší úsporu. Výrobci tak zvětšují podstatnou část sortimentu.
Rostoucí ceny zboží změnily chování Čechů v obchodech. Konečně se naučili počítat – nebo spíš přepočítávat.
„Vidíme různé strategie šetření. Jednou z nich je nákup větších balení a šetření takzvaně přes jednotku,“ říká v pořadu Agenda SZ Byznys Zdeněk Řiháček , ředitel Procter & Gamble pro Česko, Slovensko, Chorvatsko, Slovinsko a Baltské země.
Upozorňuje, že zatímco dříve byla velká balení doménou zejména pracích prášků, nově se přesouvají i do jiných kategorií.
„Určitě si na policích začnete nově všímat litrových šamponů nebo litrových sprchových gelů s pumpou, které dříve nebyly,“ vysvětluje. U takového zboží je sice celková cena větší, ale cena za jednotku praní, případně mililitr šamponu jde naopak níž než u balení klasického.
„Na cenovkách máte samozřejmě cenu i za jeden mililitr, což pomáhá. Zároveň však jde o položky, které nejsou v řádu tisíců korun, tím pádem tam není bariéra toho, že si větší balení nemůžu koupit, protože je to velmi drahé,“ dodává.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.