
Peleška: Zelená EU? Lidé si nakoupí poslední benziny a emise budou ještě horší

O epizodě podcastu
Ekologický paradox: „Snahou snížit emise a ukončit spalovací motory dojdeme k tomu, že ještě v letech 2040–2045 poroste emisní stopa vůči roku 2035,“ říká šéf Toyota a Lexus Martin Peleška.
Zatímco registrace nových aut stoupají, počet nových smluv o nákupu naopak zpomaluje. „Trh sice roste o 19 procent, ale to jsou auta, která se prodala v uplynulých měsících a teprve teď se zákazníkům předávají. Pokud budeme sledovat počet podepsaných smluv, jednoznačně se s ostatními automobilkami shodneme, že je tam propad okolo 25–30 procent,“ říká v rozhovoru pro pořad Agenda SZ Byznys Martin Peleška, šéf tuzemského zastoupení automobilky Toyota a Lexus.
Trh podle něj směřuje zpět k tomu, co bylo před covidem. „Aut z výroby je dostatek, automobilky mají naplánovanou další výrobu a vracíme se i zpět k tradičním způsobům kampaní pro zákazníky. Z mého pohledu je to dobře, jsme zpět ve standardním obchodním konkurenčním prostředí,“ dodává Peleška s tím, že dnes už je i většina modelů skladem.
Pro zákazníka má současná situace výhody, prodejci totiž ve snaze rozhýbat trh nabízejí vyšší slevy než v minulosti a ani cena automobilů už neporoste tak razantně jako v minulosti.
Například automobilka Toyota počítá s tím, že i když letos předá rekordních 20 tisíc aut, smluv bude podepsaných jen 16–17 tisíc.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Ekologický paradox: „Snahou snížit emise a ukončit spalovací motory dojdeme k tomu, že ještě v letech 2040–2045 poroste emisní stopa vůči roku 2035,“ říká šéf Toyota a Lexus Martin Peleška.
Zatímco registrace nových aut stoupají, počet nových smluv o nákupu naopak zpomaluje. „Trh sice roste o 19 procent, ale to jsou auta, která se prodala v uplynulých měsících a teprve teď se zákazníkům předávají. Pokud budeme sledovat počet podepsaných smluv, jednoznačně se s ostatními automobilkami shodneme, že je tam propad okolo 25–30 procent,“ říká v rozhovoru pro pořad Agenda SZ Byznys Martin Peleška, šéf tuzemského zastoupení automobilky Toyota a Lexus.
Trh podle něj směřuje zpět k tomu, co bylo před covidem. „Aut z výroby je dostatek, automobilky mají naplánovanou další výrobu a vracíme se i zpět k tradičním způsobům kampaní pro zákazníky. Z mého pohledu je to dobře, jsme zpět ve standardním obchodním konkurenčním prostředí,“ dodává Peleška s tím, že dnes už je i většina modelů skladem.
Pro zákazníka má současná situace výhody, prodejci totiž ve snaze rozhýbat trh nabízejí vyšší slevy než v minulosti a ani cena automobilů už neporoste tak razantně jako v minulosti.
Například automobilka Toyota počítá s tím, že i když letos předá rekordních 20 tisíc aut, smluv bude podepsaných jen 16–17 tisíc.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.