
Euronormy udělají z Česka vrakoviště, varuje dovozce aut

O epizodě podcastu
Na českých silnicích jezdí v průměru 15 let stará auta. A nejspíš budou ještě starší. Prodeje nových vozů totiž propadly a kvůli normě Euro 7 hrozí, že zmizí malé levnější modely.
Norma Euro 7 přinese zákazníkům zdražení a omezený výběr. Automobilkám se totiž už nevyplatí investovat do některých modelů vozů. „Situace je vážná. Z interních diskusí vím, že v ohrožení je zhruba 20 – 30 procent objemu,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy Jan Hurt, šéf Prosche ČR, který je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky.
Podle Hurta jsou v ohrožení zejména levnější vozy. Například v případě Volkswagenu modely Polo a T-roc, u Seatlu zase Ibiza. Už dříve i Martin Jahn ze Škoda auto řekl, že kvůli normě by v roce 2025 mohla skončit i výroba oblíbené Fabie.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Na českých silnicích jezdí v průměru 15 let stará auta. A nejspíš budou ještě starší. Prodeje nových vozů totiž propadly a kvůli normě Euro 7 hrozí, že zmizí malé levnější modely.
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.