
E-shopy brzdí, ale český Mailstep roste. Po Itálii zamířil i do Řecka

O epizodě podcastu
Na začátku devadesátých let byl Mailstep malá firma na distribuci tiskovin. Dnes patří mezi největší hráče v logistice a buduje síť evropských distribučních center. Pobočku má už v Itálii, letos otvírá Řecko a míří dál.
E-commerce jako celek v Česku brzdí, v uplynulém roce se v tuzemsku poprvé v historii snížil její počet a podle Asociace pro elektronickou komerci také vůbec poprvé poklesl celkový obrat české e-commerce. Logistický Mailstep Jiřího Šmejce a Jana Rozlivky přesto loni vyrostl o 46 procent, připsal si tržby 660 milionů a odeslal tři miliony zásilek. Letos chce počet zásilek zvýšit o další milion a nadechl se k evropské expanzi.
„Ať chceme, nebo ne, Česká Republika je přece jenom menší trh s deseti miliony obyvatel. U nás už teď skoro 70 procent zásilek odchází do zahraničí,“ říká v pořadu Agenda SZ Byznys Jan Rozlivka s tím, že dalším krokem je proto vybudování sítě zahraničních distribučních center.
První sklad už firma otevřela v Itálii. „Má pět tisíc metrů čtverečních a už odesíláme první zásilky,“ dodává s tím, že letos firma přidá ještě Řecko.
„Je to trh, které je vyspělý, ale z hlediska e-commerce je tak zhruba pět let za Českem. Využíváme tu místní znalosti našeho majoritního akcionáře Emma Capital, který má v Řecku síť výdejních boxů a je jedničkou trhu,“ pokračuje Rozlivka.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Na začátku devadesátých let byl Mailstep malá firma na distribuci tiskovin. Dnes patří mezi největší hráče v logistice a buduje síť evropských distribučních center. Pobočku má už v Itálii, letos otvírá Řecko a míří dál.
E-commerce jako celek v Česku brzdí, v uplynulém roce se v tuzemsku poprvé v historii snížil její počet a podle Asociace pro elektronickou komerci také vůbec poprvé poklesl celkový obrat české e-commerce. Logistický Mailstep Jiřího Šmejce a Jana Rozlivky přesto loni vyrostl o 46 procent, připsal si tržby 660 milionů a odeslal tři miliony zásilek. Letos chce počet zásilek zvýšit o další milion a nadechl se k evropské expanzi.
„Ať chceme, nebo ne, Česká Republika je přece jenom menší trh s deseti miliony obyvatel. U nás už teď skoro 70 procent zásilek odchází do zahraničí,“ říká v pořadu Agenda SZ Byznys Jan Rozlivka s tím, že dalším krokem je proto vybudování sítě zahraničních distribučních center.
První sklad už firma otevřela v Itálii. „Má pět tisíc metrů čtverečních a už odesíláme první zásilky,“ dodává s tím, že letos firma přidá ještě Řecko.
„Je to trh, které je vyspělý, ale z hlediska e-commerce je tak zhruba pět let za Českem. Využíváme tu místní znalosti našeho majoritního akcionáře Emma Capital, který má v Řecku síť výdejních boxů a je jedničkou trhu,“ pokračuje Rozlivka.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.