
Domů, nebo na výdejní místo? Češi šetří a raději se projdou

O epizodě podcastu
Zásilkový přepravce od ledna zvýšil cenu za své služby. Značná část zákazníků si začne zásilky raději vyzvedávat sama. PPL CZ proto plánuje zdvojnásobit počet jejich odběrných míst.
Vysoká inflace a drahé pohonné hmoty donutily v novém roce zdražit zásilkovou společnost PPL CZ její služby o devět procent.
„V letošním roce musíme reflektovat i ostatní vstupy, které se zdražují, ať už jde o samotné mzdy našich zaměstnanců, agenturních pracovníků, ale i ceny staveb technologií a všech těchto komponentů, které jsou důležité pro doručování zásilek,“ říká v rozhovoru Petr Horák, generální ředitel PPL CZ.
Navýšení cen by podle jeho slov mohlo významný podíl zákazníků přimět objednávat zásilky na výdejní místa místo na vlastní adresu. Takové doručení je totiž o polovinu levnější.
Tato proměna na trhu je pro společnost také motivací rozšiřovat počet jejich výdejních míst a boxů. „V loňském roce jsme pokročili z 3,5 tisíce na číslo vyšší než 4000 a v letošním roce máme ambice dostat se přes 7000 výdejních míst v kombinaci parcelshopů a parcel boxů,“ říká v rozhovoru šéf PPL CZ.
- Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
- Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
- Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .
Zásilkový přepravce od ledna zvýšil cenu za své služby. Značná část zákazníků si začne zásilky raději vyzvedávat sama. PPL CZ proto plánuje zdvojnásobit počet jejich odběrných míst.
Popis podcastu
Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.