Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody České radary od Meteopressu jedou. Konkurenci drtí technologií i cenou

České radary od Meteopressu jedou. Konkurenci drtí technologií i cenou

Obrázek epizody České radary od Meteopressu jedou. Konkurenci drtí technologií i cenou

Poslechněte si podcast

14. 10. 2024

26 min

O epizodě podcastu

Společnost Meteopress prodávala v devadesátých letech mediálním domům data o počasí. Zájem o ně po roce 2000 klesal a s ním i marže, které si firma brala. Potřebovali proto najít jinou cestu, kterou se uplatní na trhu. Našli ji.„My jsme začali s radary před 15 lety z toho důvodu, že jsme měli obtížně dostupná data na místech, která jsme potřebovali. Když jsem tehdy napsal našim dnešním konkurentům, jestli by mi data o počasí neprodali, půlka z nich mi neodpověděla a druhá půlka se mi vysmála, že až budu mít dva až tři miliony dolarů na projekt, mám se ozvat,“ říká v Agendě SZ Byznys šéf společnosti Michal Najman.Touto cestou se však Meteopress nevydal. Místo nakupování dat z cizích radarů si vyvinul vlastní přístroj, jehož technologii se mu podle Najmana podařilo „hacknout“ díky lodní verzi tohoto zařízení. Díky dalším měsícům vývoje vyvinuli první Solid-State radar na světě, který šéf Meteopressu označuje za technologii budoucnosti pro měření počasí.Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Společnost Meteopress prodávala v devadesátých letech mediálním domům data o počasí. Zájem o ně po roce 2000 klesal a s ním i marže, které si firma brala. Potřebovali proto najít jinou cestu, kterou se uplatní na trhu. Našli ji.

„My jsme začali s radary před 15 lety z toho důvodu, že jsme měli obtížně dostupná data na místech, která jsme potřebovali. Když jsem tehdy napsal našim dnešním konkurentům, jestli by mi data o počasí neprodali, půlka z nich mi neodpověděla a druhá půlka se mi vysmála, že až budu mít dva až tři miliony dolarů na projekt, mám se ozvat,“ říká v Agendě SZ Byznys šéf společnosti Michal Najman.

Touto cestou se však Meteopress nevydal. Místo nakupování dat z cizích radarů si vyvinul vlastní přístroj, jehož technologii se mu podle Najmana podařilo „hacknout“ díky lodní verzi tohoto zařízení. Díky dalším měsícům vývoje vyvinuli první Solid-State radar na světě, který šéf Meteopressu označuje za technologii budoucnosti pro měření počasí.

  • Agenda. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky. Čtvrthodinka o byznysu z první ruky.
  • Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.
  • Odebírejte na Podcasty.cz , Apple Podcasts nebo Spotify .

Popis podcastu

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.