Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Češi vymění nábytek za 18 let. Holanďané za 8, říká designér Stopka

Češi vymění nábytek za 18 let. Holanďané za 8, říká designér Stopka

Obrázek epizody Češi vymění nábytek za 18 let. Holanďané za 8, říká designér Stopka

Poslechněte si podcast

20. 7. 2025

16 min

O epizodě podcastu

Čechům se díky cestování zlepšil vkus, říká Jiří Stopka - muž, který před třiceti lety začal učit Čechy nakupovat prémiový světový design.

„Vnímání designu v Česku se hodně se to posunulo. Už je to méně na oko, dnes prostě lidé chtějí být obklopeni kvalitními hezkými věcmi,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys Jiří Stopka, majitel firmy Stopka Design.

Ještě před dvaceti lety byl podle něj design v Česku spíše na efekt. Kdo měl peníze, investoval je primárně do věcí, které byly vidět.„Jako první investovali do auta, pak oblečení, šperků, pak to byl ten dům, ale hlavně z venku. Až teprve poté si řekli, teď je na řadě interiér. Interiérový design byl v tom potravinovém řetězci až úplně na konci. Dnes je to jiné. Lidé raději investují do interiéru domova, kde jsou víc času než v autě,“ popisuje Jiří Stopka. Nejvíc je změna podle něj vidět u šaten. „Ještě před deseti lety by si řekli, že do šatny nikdo nechodí, dnes už si i tyto prostory dělají značkové a hlavně pro sebe,“ dodává.


Rozhovor vznikl během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Čechům se díky cestování zlepšil vkus, říká Jiří Stopka - muž, který před třiceti lety začal učit Čechy nakupovat prémiový světový design.

„Vnímání designu v Česku se hodně se to posunulo. Už je to méně na oko, dnes prostě lidé chtějí být obklopeni kvalitními hezkými věcmi,“ říká v rozhovoru pro SZ Byznys Jiří Stopka, majitel firmy Stopka Design.

Ještě před dvaceti lety byl podle něj design v Česku spíše na efekt. Kdo měl peníze, investoval je primárně do věcí, které byly vidět.„Jako první investovali do auta, pak oblečení, šperků, pak to byl ten dům, ale hlavně z venku. Až teprve poté si řekli, teď je na řadě interiér. Interiérový design byl v tom potravinovém řetězci až úplně na konci. Dnes je to jiné. Lidé raději investují do interiéru domova, kde jsou víc času než v autě,“ popisuje Jiří Stopka. Nejvíc je změna podle něj vidět u šaten. „Ještě před deseti lety by si řekli, že do šatny nikdo nechodí, dnes už si i tyto prostory dělají značkové a hlavně pro sebe,“ dodává.

Rozhovor vznikl během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Popis podcastu

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.