Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Čechy naučila dentální hygienu, teď chce „křesly“ nakopnout vědu

Čechy naučila dentální hygienu, teď chce „křesly“ nakopnout vědu

Obrázek epizody Čechy naučila dentální hygienu, teď chce „křesly“ nakopnout vědu

Poslechněte si podcast

4. 8. 2025

18 min

O epizodě podcastu

„Co těhotenství, to jeden zub pryč. První zuby se nemusí čistit, protože stejně vypadají.“ To jsou jedny z některých mýtů, se kterými i dnes bojuje Alexandra Kala, zakladatelka společnosti Profimed. Právě na zubní kartáčky její firma vsadila už před pětadvaceti lety. Dnes má své typické růžové prodejny kromě Česka také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, za loňský rok si připsala tržby 550 milionů korun a cílí na miliardu.

„Proti loňsku jsme rostli o deset procent. Český trh sice rostl jen o pět procent, ale raketově nám stoupá Polsko,“ dodává Kala.


Mezi jednotlivými trhy jsou přitom podle ní podstatné rozdíly. „I když jsme vlastně visegrádská čtyřka a měli bychom si být velmi blízko, tyto trhy nelze srovnávat. Třeba Polsko bylo dlouho za námi. Když jsme tam před dvanácti lety přišli, nikdo tam téměř neznal mezizubní kartáček, dokonce ani lidé na manažerských úrovních. Dnes, tak jak nás Poláci předbíhají ekonomicky, předbíhají nás i v ústní hygieně,“ vysvětluje Kala.

Rozhovor vznikl během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

„Co těhotenství, to jeden zub pryč. První zuby se nemusí čistit, protože stejně vypadají.“ To jsou jedny z některých mýtů, se kterými i dnes bojuje Alexandra Kala, zakladatelka společnosti Profimed. Právě na zubní kartáčky její firma vsadila už před pětadvaceti lety. Dnes má své typické růžové prodejny kromě Česka také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, za loňský rok si připsala tržby 550 milionů korun a cílí na miliardu.

„Proti loňsku jsme rostli o deset procent. Český trh sice rostl jen o pět procent, ale raketově nám stoupá Polsko,“ dodává Kala.

Mezi jednotlivými trhy jsou přitom podle ní podstatné rozdíly. „I když jsme vlastně visegrádská čtyřka a měli bychom si být velmi blízko, tyto trhy nelze srovnávat. Třeba Polsko bylo dlouho za námi. Když jsme tam před dvanácti lety přišli, nikdo tam téměř neznal mezizubní kartáček, dokonce ani lidé na manažerských úrovních. Dnes, tak jak nás Poláci předbíhají ekonomicky, předbíhají nás i v ústní hygieně,“ vysvětluje Kala.

Rozhovor vznikl během Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Popis podcastu

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry, zakladateli firem a špičkami českého byznysu. Každý všední den na Seznam Zprávách a ve všech podcastových aplikacích.