00:00
Obrat: rekonstrukce místo novostavby – anonce sporu a klíčové otázky
01:11
Oficiální reakce: NPÚ vítá zachování, Kupka míří k rekonstrukci, SŽ varuje před drahou údržbou
01:57
Jádro sporu podle Jana Nevyhoštěného: infrastruktura vs. kulturní hodnota
02:54
Historie mostu, zanedbaná údržba a dávné kontroverze (1871/1901, Klub za starou Prahu)
04:14
Odpovědnost za chátrání: kritika státních správců/SŽ
04:50
Prosinec 2023: plán nového trojkolejného mostu (cca 2 mld., 2027–2028)
05:16
Podmínka UNESCO a rozběh posudků HIA – proč příběh neskončil
06:11
Studie Sudop (2018) vs. oponentura (Scheinherr, Brühwiler) o opravitelnosti
07:23
Pat a návrat o pět let zpět: dvě technická stanoviska, dvě strategie
07:55
Co přinese rekonstrukce: třetí kolej, nová soutěž; provizoria (bandážování, 20 km/h, jednokolej)
09:37
Politický motiv předejít sporům; zastávka Výtoň a cíl životnosti 100 let
10:31
Dopravní dopady: omezený provoz, objížďky přes Branický most po modernizaci
11:19
Budoucí kapacita (až 500 vlaků/den), pěší a cyklo vazby; vlastnictví lávek
12:30
Hlas veřejnosti: reakce pro i proti (vox pop)
13:07
Jak opravovat: snesení vs. segmenty; Modřanský jez; nýtování; kolik dílů vyměnit; náklady nejasné
16:52
Památková hodnota a rozhodnutí UNESCO/HIA; konstrukce není unikát, cíl 100 let
18:33
Politický tlak na ministra; spor NPÚ vs. SŽ a nutnost koordinace
20:27
Kulturní zlom: dědictví vs. progres; argumenty SŽ a Iana Firtha
22:14
„Skanzen“? Co ukázala mobilizace veřejnosti a lekce pro velké stavby