
Jaký dopad bude mít elektrifikace dopravy na spotřebu elektřiny v ČR?

O epizodě podcastu
Zatímco v roce 2020 tvořily elektromobily celosvětově méně než 5 % všech prodaných nových vozidel, v roce 2023 už to bylo 18 %. Vlády mnoha zemí již plánují strategie pro postupné vyřazování vozidel na benzín a naftu a výrobci každý rok uvádějí na trh nové elektrické modely. Z toho všeho je zřejmé, že silniční doprava se bude postupně elektrifikovat.
Co to znamená pro spotřebu elektřiny v Česku? Bude kvůli elektroautům potřeba postavit nové elektrárny, nebo budou stačit ty stávající?
Odpovídá Zbyněk Štajer, autor článku, který se touto problematikou zabývá.
Zatímco v roce 2020 tvořily elektromobily celosvětově méně než 5 % všech prodaných nových vozidel, v roce 2023 už to bylo 18 %. Vlády mnoha zemí již plánují strategie pro postupné vyřazování vozidel na benzín a naftu a výrobci každý rok uvádějí na trh nové elektrické modely. Z toho všeho je zřejmé, že silniční doprava se bude postupně elektrifikovat.
Co to znamená pro spotřebu elektřiny v Česku? Bude kvůli elektroautům potřeba postavit nové elektrárny, nebo budou stačit ty stávající?
Odpovídá Zbyněk Štajer, autor článku , který se touto problematikou zabývá.
Co to znamená pro spotřebu elektřiny v Česku? Bude kvůli elektroautům potřeba postavit nové elektrárny, nebo budou stačit ty stávající?
Odpovídá Zbyněk Štajer, autor článku , který se touto problematikou zabývá.
Popis podcastu
Bonusové epizody podcastu 2050 (https://2050podcast.cz).
V tomto kanálu najdete krátké komentáře a podcastové jednohubky k aktuálnímu dění ve světě klimatické změny.
Mimo to zde zveřejňujeme nesestříhané rozhovory s našimi hosty, které jsme do podcastu nepoužili celé, ale jen jejich úryvky. Pokud vás ale host zaujal, máte zde možnost si poslechnout rozhovor celý, bez našich zásahů.