Poslechovost zpravodajsko-publicistických podcastů láme před blížícími se volbami rekordy. Stoupla dokonce o 45 %
Úvod › Magazín › Poslechovost zpravodajsko-publicistických podcastů láme před blížícími se volbami rekordy. Stoupla dokonce o 45 %
7. 10. 2021 – Redakce
Česká služba pro poslech podcastů Youradio Talk zveřejnila žebříček nejposlouchanějších zpravodajsko-publicistických podcastů za poslední měsíc. Ten suverénně ovládly podcastové stálice jako Zprávy rádia Z, Vinohradská 12 a DVTV. Do první dvacítky nejposlouchanějších podcastů se dostaly i volební speciály jako je Volební interview. Díky blížícím se volbám poslechovost zpravodajsko-publicistických podcastů také raketově roste. Za poslední měsíc dle Youradio Talk vzrostl poslech podcastů této kategorie dokonce o 45 % oproti předchozímu měsíci.
Dle nejnovějších dat Youradio Talk vzrostl v září poslech zpravodajsko-publicistických tuzemských podcastů dokonce o 45 % oproti letošnímu srpnu. Oproti loňskému září je pak nárůst více než 200 %. Růstovou tendenci lze předpovídat i v říjnu, kdy proběhnou volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. Lidé nejčastěji poslouchají podcasty samotných zpravodajských médií jako jsou Zprávy rádia Z, Podcast Vinohradská 12 od Českého rozhlasu, podcast časopisu Reflex s názvem Prostor X, Studio N od Deníku N nebo rozhovory DVTV.
Za pozornost stojí ale i tzv. podcastoví skokani, jejichž poslechovost každý měsíc strmě roste a blížící se volby jim v nárůstu pomáhají. Tady jde zejména o podcasty Seznam Zpráv jako Ptám se já (rozhovory s politiky) a Vlevo dole. V posledním jmenovaném podcastu se odkrývají politické kauzy a komentují aktuální předvolební boje a kampaně. Předvolební klání reflektují i další dva oblíbené podcasty 360° – CNN Prima NEWS a Otázky Václava Moravce z dílny České televize. Téma voleb si za své vzal i podcastový speciál Volební Interview, což je společný předvolební projekt zpravodajského Rádia Z a názorového webu INFO.CZ. Všechny výše jmenované podcasty se v zářijovém žebříčku nejposlouchanějších zpravodajsko-publicistických podcastů umístily v první dvacítce.