Audiokniha Reklama ...vážně!? 5
..ve francouzštině se vyskytuje slovo réclamer, které je překládáno jako hlásit se, dožadovat se, stěžovat si, žádat, vyžadovat, reklamovat a podobně.
V některých spojeních, jako réclamer bruyamment - tj. hartusit, francouzština odkazuje k povaze reklamy, jako nepochybně v mnoha případech hodně hlasitého vychvalování čehosi.
Ottův slovník naučný z roku 1888 skutečně označuje slovo reklama (fr. réclame) jako přejaté do češtiny z francouzštiny ve významu "veřejného vychvalování", jak definuje jádro pojmu reklama,
což je pravděpodobně první definice reklamy v české historii...
Mozaiku "hlasitého vychvalování čehosi" jsme sestavili z archivních nahrávek (čemuž leckdy odpovídá i kvalita snímků), které vznikly ve studiích Supraphonu pro různé objednavatele
v letech padesátých, šedesátých. Tentokrát nejde o scénky, jde o naprosto vážně míněné rady pracujícímu lidu pro bezpečnost v práci, ochrany proti požárům, o nabídky spoření či pojištění,
nabídky nákupů letních oděvů v Jednotě či společného vyvařování v Jednotě. Nahrávky neznámých autorů a interpretů míněné naprosto vážně odlehčí poslední track pátého dílu titulů "Reklama ...vážně!?"
- snímek Minuta s reklamou II z televizního pořadu Pojďte s námi na tah - Silvestr 1980 uvádí Jiří Lábus a Oldřich Kaisr
V některých spojeních, jako réclamer bruyamment - tj. hartusit, francouzština odkazuje k povaze reklamy, jako nepochybně v mnoha případech hodně hlasitého vychvalování čehosi.
Ottův slovník naučný z roku 1888 skutečně označuje slovo reklama (fr. réclame) jako přejaté do češtiny z francouzštiny ve významu "veřejného vychvalování", jak definuje jádro pojmu reklama,
což je pravděpodobně první definice reklamy v české historii...
Mozaiku "hlasitého vychvalování čehosi" jsme sestavili z archivních nahrávek (čemuž leckdy odpovídá i kvalita snímků), které vznikly ve studiích Supraphonu pro různé objednavatele
v letech padesátých, šedesátých. Tentokrát nejde o scénky, jde o naprosto vážně míněné rady pracujícímu lidu pro bezpečnost v práci, ochrany proti požárům, o nabídky spoření či pojištění,
nabídky nákupů letních oděvů v Jednotě či společného vyvařování v Jednotě. Nahrávky neznámých autorů a interpretů míněné naprosto vážně odlehčí poslední track pátého dílu titulů "Reklama ...vážně!?"
- snímek Minuta s reklamou II z televizního pořadu Pojďte s námi na tah - Silvestr 1980 uvádí Jiří Lábus a Oldřich Kaisr