Audiokniha Chystáte se udělat strašnou chybu!
Všichni děláme rozhodnutí. Denně, každou hodinu, každou minutu. Tak často, že si to ani neuvědomujeme. Přesto i ti nejchytřejší a nejzkušenější z nás chybují, občas dokonce často a předvídatelně. A to vše proto, že jsme v pasti svých nevědomých kognitivních procesů – např. myšlení, vnímání, paměti či usuzování. Lze se naučit dělat správné strategické volby, když si svých kognitivních zkreslení ani nejsme vědomi?
O AUDIOKNIZE
Seznam osudově špatných rozhodnutí v byznysu je dlouhý: příliš silná či slabá důvěra v inovace, podcenění konkurence, lpění na prodělečných akvizicích... Jsou lídři stojící za kolapsy firem skutečně tak nezkušení nebo přímo špatní? Určitě ne!
Díky čtyřiceti letům výzkumů na poli kognitivních věd a behaviorální ekonomie víme, že se při „racionálním“ rozhodování dopouštíme celé řady systematických omylů – kognitivních zkreslení. V knize Chystáte se udělat strašnou chybu! vám francouzský psycholog a konzultant Olivier Sibony nejprve pomocí zábavných příkladů dokáže, že tato zkreslení se týkají i těch nelepších z nejlepších. Známé omyly a krachy popíše pomocí kategorizace do devíti pastí a roztřídí do pěti základních skupin. Na obranu proti nim však namísto individuálních mentálních postupů nabízí nový způsob, jak se zabezpečit: naučí vás vytvořit si systém technik a procesů využívajících kolektivní inteligenci, tzv. firemní architekturu rozhodování. V knize následně najdete čtyřicet konkrétních metod, které vám toto bezpečnější firemní prostředí pomohou vytvořit.
„Titaniku naprosto věříme. Jsme přesvědčeni, že loď je nepotopitelná,“
— Philip Franklin, viceprezident společnosti vlastnící loď...
V KNIZE SE MIMO JINÉ DOZVÍTE
- Že nastavení rozhodovacího procesu má při investičních rozhodnutích šestkrát větší váhu než analýzy.
- Proč naše mysl miluje storytelling a do jakých dalších pastí se byznysoví lídři nejčastěji chytají.
- V čem vám pomůže metoda „předčasné pitvy“ a jak vás usměrní „šest amigos“.
- Jakými nástroji ve firmě podporovat otevřenou diskuzi a přitom se vyhnout rozhodovací paralýze.
- Při jakých typech klíčových rozhodnutích můžeme efektivně využít intuici.
ŘEKLI O KNIZE
„Naučte se rozpoznávat devět nejčastějších obchodních chyb, které v rámci byznysových rozhodnutí děláte – a pak využívat praktické nástroje, díky kterým se jim vyhnete. To vše pomocí tohoto mistrovského, výzkumy podloženého návodu.”
— Daniel Kahneman, nositel Nobelovy ceny, autor knihy Myšlení, rychlé a pomalé
„Konečně! Praktické rady pro lídry, založené na desetiletích výzkumu rozhodovacích procesů. Stručné, přesné a objektivní. Strašně jsem si to užila!“
— Angela Duckworthová, autorka bestselleru Houževnatost
„Brilantní, zábavné a moudré – ohromná příručka pro rozumné rozhodování v pracovním i každodenním životě. Kniha je plná pestrých příběhů a důležitých ponaučení, takže když do ní zainvestujete, určitě nebudete litovat.“
— Cass R. Sunstein, profesor na Harvardově univerzitě, autor knihy How Change
„Elegantní syntéza nejlepších výzkumů lidského úsudku, která pro vás bude nesmírně užitečná, ať máte skromné ambice – když chcete chytřeji konzumovat zprávy – nebo grandiózní plány – vést velkou firmu nebo celou zemi.“
— Philip E. Tetlock, spoluautor bestselleru Superprognózy
„Olivier Sibony napsal tu nejlepší, nejzábavnější a nejužitečnější příručku kognitivních zkreslení v podnikání. Pokud o čemkoli rozhodujete, tuhle knížku si musíte přečíst.“
— Safi Bahcall, autor bestselleru Loonshots
„Olivier Sibony má vzácný a kouzelný dar – dokáže převést složitou vědu ve svižné a snadno pochopitelné vyprávění. Takhle knížka, která je plná praktických rad ohledně rozhodování, by měla být povinnou četbou pro každého, kdo chce zlepšit svůj proces rozhodování.“
— Annie Dukeová, autorka bestselleru Thinking in Bets
“Kniha je nabitá fascinujícími a současně děsivými příběhy selhání. Ze suchopárných vědeckých poznatků o konfirmačních zkresleních a heuristice vytváří přístupnou manažerskou teorii.”
— Financial Times
O AUTOROVI
Olivier Sibony (*1967) je univerzitní profesor, spisovatel a poradce specializující se na kvalitu strategického myšlení a rozhodovací procesy. Pětadvacet let působil jako konzultant McKinsey & Company v Paříži a New Yorku, na mezinárodní škole HEC učí firemní strategii, komunikaci a rozhodování problémů. Mimo jiné je také docentem Saïd Business School na Oxfordské univerzitě.
O AUDIOKNIZE
Seznam osudově špatných rozhodnutí v byznysu je dlouhý: příliš silná či slabá důvěra v inovace, podcenění konkurence, lpění na prodělečných akvizicích... Jsou lídři stojící za kolapsy firem skutečně tak nezkušení nebo přímo špatní? Určitě ne!
Díky čtyřiceti letům výzkumů na poli kognitivních věd a behaviorální ekonomie víme, že se při „racionálním“ rozhodování dopouštíme celé řady systematických omylů – kognitivních zkreslení. V knize Chystáte se udělat strašnou chybu! vám francouzský psycholog a konzultant Olivier Sibony nejprve pomocí zábavných příkladů dokáže, že tato zkreslení se týkají i těch nelepších z nejlepších. Známé omyly a krachy popíše pomocí kategorizace do devíti pastí a roztřídí do pěti základních skupin. Na obranu proti nim však namísto individuálních mentálních postupů nabízí nový způsob, jak se zabezpečit: naučí vás vytvořit si systém technik a procesů využívajících kolektivní inteligenci, tzv. firemní architekturu rozhodování. V knize následně najdete čtyřicet konkrétních metod, které vám toto bezpečnější firemní prostředí pomohou vytvořit.
„Titaniku naprosto věříme. Jsme přesvědčeni, že loď je nepotopitelná,“
— Philip Franklin, viceprezident společnosti vlastnící loď...
V KNIZE SE MIMO JINÉ DOZVÍTE
- Že nastavení rozhodovacího procesu má při investičních rozhodnutích šestkrát větší váhu než analýzy.
- Proč naše mysl miluje storytelling a do jakých dalších pastí se byznysoví lídři nejčastěji chytají.
- V čem vám pomůže metoda „předčasné pitvy“ a jak vás usměrní „šest amigos“.
- Jakými nástroji ve firmě podporovat otevřenou diskuzi a přitom se vyhnout rozhodovací paralýze.
- Při jakých typech klíčových rozhodnutích můžeme efektivně využít intuici.
ŘEKLI O KNIZE
„Naučte se rozpoznávat devět nejčastějších obchodních chyb, které v rámci byznysových rozhodnutí děláte – a pak využívat praktické nástroje, díky kterým se jim vyhnete. To vše pomocí tohoto mistrovského, výzkumy podloženého návodu.”
— Daniel Kahneman, nositel Nobelovy ceny, autor knihy Myšlení, rychlé a pomalé
„Konečně! Praktické rady pro lídry, založené na desetiletích výzkumu rozhodovacích procesů. Stručné, přesné a objektivní. Strašně jsem si to užila!“
— Angela Duckworthová, autorka bestselleru Houževnatost
„Brilantní, zábavné a moudré – ohromná příručka pro rozumné rozhodování v pracovním i každodenním životě. Kniha je plná pestrých příběhů a důležitých ponaučení, takže když do ní zainvestujete, určitě nebudete litovat.“
— Cass R. Sunstein, profesor na Harvardově univerzitě, autor knihy How Change
„Elegantní syntéza nejlepších výzkumů lidského úsudku, která pro vás bude nesmírně užitečná, ať máte skromné ambice – když chcete chytřeji konzumovat zprávy – nebo grandiózní plány – vést velkou firmu nebo celou zemi.“
— Philip E. Tetlock, spoluautor bestselleru Superprognózy
„Olivier Sibony napsal tu nejlepší, nejzábavnější a nejužitečnější příručku kognitivních zkreslení v podnikání. Pokud o čemkoli rozhodujete, tuhle knížku si musíte přečíst.“
— Safi Bahcall, autor bestselleru Loonshots
„Olivier Sibony má vzácný a kouzelný dar – dokáže převést složitou vědu ve svižné a snadno pochopitelné vyprávění. Takhle knížka, která je plná praktických rad ohledně rozhodování, by měla být povinnou četbou pro každého, kdo chce zlepšit svůj proces rozhodování.“
— Annie Dukeová, autorka bestselleru Thinking in Bets
“Kniha je nabitá fascinujícími a současně děsivými příběhy selhání. Ze suchopárných vědeckých poznatků o konfirmačních zkresleních a heuristice vytváří přístupnou manažerskou teorii.”
— Financial Times
O AUTOROVI
Olivier Sibony (*1967) je univerzitní profesor, spisovatel a poradce specializující se na kvalitu strategického myšlení a rozhodovací procesy. Pětadvacet let působil jako konzultant McKinsey & Company v Paříži a New Yorku, na mezinárodní škole HEC učí firemní strategii, komunikaci a rozhodování problémů. Mimo jiné je také docentem Saïd Business School na Oxfordské univerzitě.