Projeli jsme se v nové Škodě Kodiaq. Podívejte se na naše dojmy

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto tento týden umožnila skupině novinářů svůj nový SUV model Kodiaq k prvním jízdním testům. Vůz byl jimi testován na Mallorce, kam odletěl i Petr Horák, který pro rádio Zet připravuje pravidelná páteční magazín Auto Zet. Podívejte se, jaké byly jeho dojmy:

První dojmy

Na statickém představení v Berlíně jsem chyběl, takže jsem Kodiaq viděl poprvé naživo. Vypadá trochu jinak než fotkách, není tak veliký, jak se na fotkách zdál, ale když vyberete správnou barvu – například tmavě modrou – sluší mu to a vyniknou jeho rafinované detaily. Celkově musím říci, že jsem byl vzhledem Kodiaqu příjemně překvapen.

To samé platí pro interiér. A nejde jen o nabízený prostor. Na to, že se jedná o auto o celkové délce Octavie, jiný posez přináší místo podobné Superbu. Poloha za volantem je příjemná, zpracování i použité materiály ukazují na to, že Škoda s Kodiaqem míří vysoko. Ani tady ve své podstatě nemám připomínek. A k tomu si připočítejte více než 30 Simply Clever řešení, ty ale s dovolením nebudu vyjmenovávat, na to jsou tu jiná média.

Svezení

Jako první jsem mohl vyzkoušet verzi s dieselem 2.0 TDI, výkonem 150 koní, přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol. Zhruba 40 km za volantem ukázalo relativně dlouhé zpřevodování, které vás nutí motor více vytáčet, ale ten je pak zase v interiéru nepříjemně slyšet. Motor reálně táhne od nějakých 1500 min-1. Pokud chcete jet rychleji na zatáčkovité silnici, projeví se těžký motor v přídi a Kodiaq tíhne ke znatelné nedotáčivosti. Cítit je i hmotnost okolo 1750 kg.

Potom jsem přesedl do Kodiaqu se zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI o výkonu stejných 150 koní jako měl diesel. Okamžitě poznáte rozdíl v kultivovanosti, na volnoběh vůbec nevíte, že je motor nastartovaný a to samé při jízdě, výrazný rozdíl proti dieselu. Další, čeho si všimnete, je lehkost jízdy, verze s 1.4 TSI je skoro o 100 kg lehčí než diesel a to je znát především na ovladatelnosti auta. Ani jeden ze zmiňovaných motorů Kodiaqu nepropůjčuje dechberoucí dynamiku a pokud nehodláte za Kodiaqem tahat velké náklady, pak bych raději sáhl po zážehovém motoru. V nabídce pak je i silnější 2.0 TSI.

Co se mi ale na Kodiaqu líbilo nejvíce, je jeho adaptivní podvozek. Je velice dobře odhlučněn, dobře tlumí náhlé nerovnosti a s ohledem na hmotnost a výšku auta mu propůjčuje jisté jízdní vlastnosti. V přepínání jednotlivých režimů nejsou bůhvíjak propastné rozdíly, ale poznáte, že podvozek trochu ztuhnul nebo změkčil.

Kolik za to?

A ceny? Základní Kodiaq s 1.4 TSI, přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol začíná na částce 677 900 korun, za tu stejnou cenu můžete mít ten samý motor, ale s pohonem předních kol a šestistupňovým DSG, za pohon všech kol se pak připlácí 50 000 korun. Nejlevnější diesel s pohonem předních kol a DSG, případně pohonem všech kol a přímo řazenou převodovkou přijde na 722 900 korun.

 

 

Autor: Petr Horák

Projeli jsme se v nové Škodě Kodiaq. Podívejte se na naše dojmy Foto: Škoda Auto

reklama

Další články

  1. Co na vás prozradí váš pracovní stůl

    Byznys ·

    Máte svůj pracovní stůl zahlcený nepřeberným množstvím věcí nebo na něm sotva leží blok a tužka? Každý kancelářský pracovník má odlišné návyky v udržování svého pracov…

  2. Spojené státy vyzývají Rusko k obnově LinkedInu

    Tech ·

    Spojené státy kritizují rozhodnutí ruské rozhodnutí blokovat internetové stránky sociální sítě LinkedIn. Vyzývají tak k okamžité obnově přístupu na tyto stránky. Cenzu…

  3. Apple pracuje na vývoji chytrých brýlí

    Tech ·

    Americká technologická společnost Apple pracuje na vývoji inteligentních brýlí. Produkt by měl být představen v roce 2018, napsala agentura Bloomberg s odkazem na své …

  4. V Japonsku vzniká nová „Mekka“ pro startupy

    Byznys ·

    Druhé nejmladší město Japonska Fukuoka ležící na jihu ostrova Kjúšú se uchází o titul nejpokrokovějšího města. Je totiž domovem nadějné startupové scény. V tomto příst…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.