ČOI kontrolovala firmy organizující předváděcí akce, říká že jejich praktiky jsou stále nebezpečnější.

Česká obchodní inspekce (ČOI) od června do září kontrolovala několik firem, které organizující předváděcí akce. V téměř 90 procentech případů našla pochybení a uložila pokuty za 5,6 milionu. Kontroly jsou ale stále těžší kvůli novým praktikám těchto firem, řekla inspekce.

Na předváděcích akcích se zákazníci stále potýkají s nekalým obchodními praktikami. Jejich pořadatelé obcházejí zákon tím, že akce je vydávají za degustace a ochutnávky nebo je jednoduše nenahlašují.

Ředitel ČOI Mojmír Bezecný upozornil i na další problematiku tohoto tématu: „Část prodávajících přesunula svoje aktivity přímo do domácností spotřebitelů, čímž je případná kontrola ještě více ztížená. Prodávající má možnost spotřebitele přesvědčovat o výhodách nabízeného produktu tak dlouho, až podlehne a podepíše smlouvu na zboží za desetitisíce. Odstoupit od smlouvy a získat zpět peníze se pak často neobejde bez problémů.“

Díky novele zákona o ochraně spotřebitele bude mít ale Česká obchodní inspekce širší pravomoci v ochraně proti takzvaným „šmejdům“. Ta má od půlky ledna zajistit omezení zneužívání důvěry a zranitelnosti spotřebitelů ze strany neseriózních podnikatelů. 

 

zdroj: ČTK

ČOI kontrolovala firmy organizující předváděcí akce, říká že jejich praktiky jsou stále nebezpečnější. Foto: ČTK

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.