Nová regulace televize: ministerstvo navrhuje přesnější rozdelění času pořadů nevhodných pro děti

Televizní stanice čeká nová regulace pořadů, které nejsou vhodné pro děti. Ministerstvo kultury navrhuje další pásmo, které by začínalo od 20 hodin a bylo přijatelné pro mladistvé od šestnácti let. Zavedení nové hranice by umožnilo vysílat pořady, které mírou explicitností nejsou vhodné např. pro šestileté děti, ale mohou se na ně dívat děti starší. Ve Studiu Zet to řekla náměstkyně ministra kultury a vedoucí nové mediální legislativy, Kateřina Kalistová.

Proč jste se rozhodli vytvořit třetí pásmo mezi osmou a desátou hodinou večerní, kdy se budou moci vysílat pořady vhodné pro diváky od patnácti let?

Musím na začátek předeslat, že jsme se tak nerozhodli. Jsme na začátku a vedeme o tom debaty. Je to model, který funguje v různých evropských zemích odlišně. Taktéž labelling (Označení nevhodného pořadu takzvanými piktogramy) je upraven v různých zemích jinak. Ta situace je již zmapovaná a nyní hledáme možnosti pro využití v České republice. Proč hranice 20. hodiny večerní? Tak samozřejmě dnes platí zákaz některých pořadů, které by mohly ohrozit vývoj dětí a mladistvých přes denní hodiny až do desíti večer, přičemž ten obsah nesmí ohrožovat dítě například šestileté, ale ani šestnáctileté. To je velký problém. Proto společně s iniciativami od jiných provozovatelů uvažujeme o zavedení osmihodinové hranice, kde by už mohly být právě vysílány pořady, které mírou ztvárnění, explicitností nejsou vhodné pro šestileté dítě, ale mohou se na ně dívat děti starší 16 let.

Systém značek pro upozorňování na závadné scény v Česku vzniká podle holandského vzoru. Na co zmíněné piktogramy diváky upozorní?

Úpravy napříč Evropou jsou různé. Je to násilí, sexuální scény, vulgarismy ve vysílání nebo nějaký obsah, kde se objevuje sebepoškozování, aplikace drog apod.  

 

Zdroj: Zet

Nová regulace televize: ministerstvo navrhuje přesnější rozdelění času pořadů nevhodných pro děti Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Reklamní tržby loni stouply o pět procent

    Byznys ·

    Tržby reklamy v minulém roce posílily o 4,8 procenta na 65,7 miliardy korun v ceníkové hodnotě. Největší růst vykázala televizní a rozhlasová reklama, naopak tisková i…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.