České e-shopy expandují na Východ, všímají si potenciálu nerozvinutého internetového trhu

Čeští internetoví prodejci si všimli tržního potenciálu na Východě. E-shopy Astratex, Parfums nebo Zoot si tak budují silné postavení například v méně rozvinutých zemích, jako je Rumunsko nebo Bulharsko. Marketingový ředitel společnosti Vašečočky.cz Tomáš Bártek na rádiu Zet říká, že v Česku nakupuje čočky na internetu okolo 70 % lidí. V Rumunsku je to pak někde kolem 5 – 10 procent. Vašečočky.cz tak chtějí využít nerozvinutého tržního potenciálu a stát se na rumunském internetovém trhu jedničkou.

„Je tam velký potenciál z hlediska toho, že dnes je tam momentálně 50 % lidí, kteří jsou na internetu. Konkrétně na rumunském trhu je 18,5 milionů lidí a 50 procent z nich je na internetu, 25 % již nakupuje. Myslíme si, že ta možnost lidí, kteří budou na internetu nakupovat, je mnohem vyšší,“ řekl Bártek.

Východní trh nabízí českým internetovým prodejcům mnohem menší konkurenční prostředí. V Německu je například podle Bártka kolem padesáti obchodů s čočkami, které se zaměřují na stejný segment jako Vašečočky.cz. V Rumunsku je oproti tomu okolo 5 – 7 internetových obchodů.

Vašečočky.cz mají velké ambice a rumunského trhu se nehodlají vzdát. Chtějí si zařídit výsostné postavení a stát se jedničkou. Česká společnost musí ovšem bojovat s nedůvěrou tamních obyvatel, kteří ještě tolik nakupování na internetu nevěří. Z toho důvodu je obchod závislý z 92 % na dobírkách.

Marketing společnosti Vašečočky.cz z toho důvodu spoléhá na vybudovaném jménu velké evropské společnosti, jež funguje 8 let. Opírá se také o množství prodaných čoček, aby zákazníci zjistili, že jde skutečně o bezpečnou formu nákupu.

„Pokryli jsme skoro celý Západ. Už je ve finále hrozně málo zemí, kam můžeme expandovat. Momentálně nám chybí už jen Irsko, Benelux a Portugalsko. Tyto země nám většinou nevyhovují například kvůli tomu, že je tam velmi drahá reklama nebo je tam konkurence, která je na tolik silná, že bychom nemohli vstoupit na ten trh tak, abychom byli schopni si z něho utrhnout potřebnou část,“ uvedl na rádiu Zet Bártek.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru s ředitelem marketingu společnosti Vašečočky.cz Tomášem Bártkem. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

České e-shopy expandují na Východ, všímají si potenciálu nerozvinutého internetového trhu Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.