Zach koupil od Švédů podíl v televizi Prima, stal se většinovým vlastníkem

Většinovým vlastníkem televize Prima se stal podnikatel Ivan Zach. Přes firmu Denemo Media koupil společně s Vladimírem Komárem od švédské Modern Times Group (MTG) poloviční podíl ve skupině Prima Group za 237,4 milionu eur (6,4 miliardy korun). Vyplývá to z informací, které zveřejnila MTG a PrimaGroup. Zach dosud v Primě vlastnil prostřednictvím GES Group poloviční podíl. Transakci ještě musí posoudit antimonopolní úřad.

V žebříčku nejbohatších Čechů podle časopisu Forbes se Zach loni s majetkem 4,7 miliardy korun umístil na 38. místě

Společnost Denemo Media byla do obchodního rejstříku zapsána před týdnem. Jde o společný podnik mezi Komárovou skupinou Alphaduct, která vlastní 75 procent firmy, a Zachovým GES MEDIA ASSET s podílem 25 procent. Alphaduct například loni v říjnu prodal stoprocentní podíl v Karlovarské Korunní skupině Arca Capital slovenského finančníka Pavola Krúpy. Do roku 2010 byl také vlastníkem výrobce kosmetiky Dermacol.

O prodeji Primy média spekulovala delší dobu, mezi možnými kupci se objevovala i jména ministra financí Andreje Babiše či podnikatele Petra Kellnera.

MTG koupila poloviční podíl v FTV Prima Holding v roce 2005 za 87 milionů eur, což podle tehdejšího kurzu činilo v přepočtu téměř 2,6 miliardy korun.

Televize Prima vysílá v Česku od června 1993, tehdy to bylo pod názvem Premiéra. Její rozjezd zbrzdil nástup konkurenční televize Nova v roce 1994. Nyní má Prima v Česku pět stanic a jednu na Slovensku. Sledovanost kanálů Primy se dlouhodobě pohybuje kolem 25 procent, což je zhruba na úrovni České televize. Nesilnější Novu sleduje podle aktuálních čísel zhruba 30 procent diváků starších 15 let.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na konci roku 2015 odhalila ve zpravodajství televize Prima o uprchlících sporné momenty, na zahájení správního řízení to ale nestačilo. Rada se zabývala nahrávkou serveru Hlídací pes, která měla dokládat, že zaměstnanci byli vedením instruováni, aby zaujali protiuprchlickou pozici. Britský týdeník The Economist loni v září v souvislosti se zpravodajstvím o migrační krizi upozornil, že Ivan Zach má blízko k prezidentovi Miloši Zemanovi. Při říjnové kauze kolem neudělení řádu pamětníkovi holokaustu Jiřímu Bradymu Prima vyřadila z pořadu Show Jana Krause pasáž s kritikou prezidenta, po jednodenním odkladu nakonec odvysílala nový díl.

 

 

Zdroj: ČTK

 

 

Zach koupil od Švédů podíl v televizi Prima, stal se většinovým vlastníkem Foto: Profimedia.cz

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.