Za úspěšným podnikem stojí usilovná práce, kvalitní HR, jednoduchost a jasná vize

Součástí úspěšného podnikání musí být správně namíchané ingredience, říká v pořadu Show me the money ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha. Za tyto ingredience lze podle něj považovat kvalitní tým, správné načasování a dobrý nápad. Nezbytnou součásti úspěchu je i ucelená vize a jednoduchost.

„Když jsem se o tom bavil s ředitelem marketingu Air Bank Jakubem Petřinou, tak řekl, že základním parametrem úspěchu je jednoduchost. Pokud se řekne, že to bude jednoduché, tak to znamená, že podmínky nemohou být na 15 stran, ale měly by být na jednu stranu,“ řekl Poucha.

Air Bank je přitom v současné době podle Pouchy považovaná za takový benchmark toho, jak se věci mohou dělat odlišně. Tato společnost byla podle Pouchy ve správné době na správném místě. Základním principem jejího úspěchu bylo dotažení stanoveného zadání a udržení si svého cíle.

Dalším nepostradatelným parametrem úspěchu je samotný kolektiv pracovníků. Je důležité mít k němu správný přístup. Zaměstnanci musí být pro šéfa milí a sympatičtí. Správný vůdce si ovšem od nich musí udržovat i určitý odstup. „Top manažer musí mít na jednu stranu vedle sebe lidi, kteří mu jsou milí, se kterými chce pracovat, ale na druhou stranu s nimi nemůže být až takový kamarád. Musí to být o pravidlech, musí to být o rozhodnutých věcech a občas se to nemusí líbit,“ sdělil Poucha na rádiu Zet.

Jako příklad může být uvedena společnost Oskar. Ve své době pod jejími křídly pracovalo 1200 zaměstnanců. Z toho 120 jich mělo na starosti oblast lidských zdrojů (HR). Všechno bylo postavené na nich. Na každém rohu byla ovšem na druhou stranu cítit podle Pouchy síla lídra.

„Lidi to musí bavit. O tom žádná. Oni musí vědět, kam jdou. Musí jim být jasno, proč ty věci dělají a kam to posouvají. Reálně to jsou základní parametry angažovanosti. Bez toho aniž by zaměstnanci věděli, kam firma směřuje, co mají dělat, to nejde. Zaměstnanci potřebují vědět, co mají dělat,“ uvedl Poucha na rádiu Zet.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Za úspěšným podnikem stojí usilovná práce, kvalitní HR, jednoduchost a jasná vize Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.