Vývoj mobilních aplikací už není zlatý důl, píše The Financial Times

Díky rychlému nárůstu počtu tvůrců mobilních softwarů, klesají vývojářům zisky. Zároveň se snižuje životnost a kvalita vyvíjených aplikací. „V loňském roce se nevyskytla jediná aplikace, která by byla opravdovým kasovním trhákem,“ cituje list The Financial Times analytika Tera Kuittinena.   Počet lidí zabývajících se vývojem jednoduchého software pro mobilnítelefony raketově vzrostl a o zisky se nyní dělí jen malé procento tvůrců. Podle deníku Financial Times jde většinou o velké společnosti.

„Převládala myšlenka, že je to zlatý důl. Řeknete lidem, že jste tvůrce aplikací a oni si myslí, že jste určitě bohatý,“ popsal listu atmosféru panující ještě před pár lety jeden z úspěšných vývojářů Stuart Hall. Aplikace pro iPhone firmy Apple, kterou vytvořil během šesti hodin v roce 2012, tomuto Australanovi vydělala 56 tisíc dolarů (1,12 milionu korun).

Zatímco v pionýrských letech aplikací, které zažívaly první velký rozkvět se spuštěním obchodu Apple nazvaného App Store v roce 2008, nebyly podobné příběhy výjimkou, dnes již o takových výdělcích tvůrci přinejlepším jen sní.

Podle červencové analýzy společnosti VisionMobile provedené mezi deseti tisíci tvůrci aplikací vydělává nyní 1,6 procent z nich více než všichni ostatní dohromady. Přesycený trh ovládly velké společnosti a více než polovina ze zhruba tří milionů tvůrců aplikací na světě nedostává ze svých děl ani 500 dolarů měsíčně.

S exponenciálním růstem počtu aplikací se navzdory stále rychlému tempu rozšiřování chytrých telefonů mezi světovou populaci výrazně snížil prodej jednotlivých kusů, což postihlo i dřívější hity jako například hru Candy Crush Saga.

„V loňském roce se nevyskytla jediná aplikace, která by byla opravdovým kasovním trhákem,“ citoval Financial Times analytika Tera Kuittinena, podle nějž se zároveň dramaticky snižuje životnost jednotlivých her či jednoduchých programů.

Většina z aplikací se navíc ani nedostane do obchodů, mezi nimiž byl dříve suverénní App Store dostižen konkurenčním Google Play. Vydělávají tak především velké vývojářské firmy, které jsou schopny investovat nemalé peníze do reklamy a objevovat se na atraktivních místech nabídky obchodů, či se lidem dostat do povědomí jinak.

zdroj: ČTK

Vývoj mobilních aplikací už není zlatý důl, píše The Financial Times Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Profimedia.cz

reklama

Další články

  1. Plánovaná akvizice Pražských služeb se ruší

    Byznys ·

    Firma Northward Holdings Limited (NHL) neprodá pětinu akcií, které drží v akciové společnosti Pražské služby. Prahou roky plánovaná akvizice firmy za zhruba miliardu k…

  2. Robert Fogel: ekonom, který bořil mýty

    Byznys ·

    Americký vědec a historik hospodářství Robert Fogel svými publikacemi překvapil v 60. a 70. letech jak odbornou, tak laickou veřejnost. Výzkumem založeným na pečlivé a…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.