V západní Evropě nejvíc narostl prodej Dacii, Škoda je pátá

Na západoevropském trhu si za posledních deset let nejvíce z prodávaných automobilových značek polepšila Dacia. Její prodej vzrostl o 305.000 vozů, tedy o 444 procent, na 373.628 aut. V absolutních nárůstech následují Nissan, Kia, Hyundai a Škoda Auto. Vyplývá to z analýzy společnosti EY.

Druhý Nissan zvýšil prodej o 236.000 vozů, Kia rostla o 187.000, značka Hyundai prodala o 186.000 aut více a Škoda zvýšila za deset let prodej v západní Evropě o 174.000 vozů na celkových téměř půl milionu.

Celkově prodej v zemích západní Evropy ovšem klesl za deset let o 475.150 aut na 14,32 milionu vozů. Nejprodávanější jsou VW, Renault a Ford. Škoda je absolutně na 13. místě.

Složení prodaných vozidel podle značek na západoevropských trzích se tak podle partnera EY Petra Knapa za posledních deset let podstatně pozměnilo. "Jasným premiantem růstu je rumunská Dacia, ale dobře se dařilo i Škodě, korejským výrobcům a prémiovým značkám. Celkově se však v roce 2017 oproti 2007 v západní Evropě prodalo o půl milionu aut méně," podotkl.

Novodobá značka Dacia pod křídly francouzského Renaultu začala ve větší míře působit na trhu v roce 2004. Od počátečního jediného modelu Solenza se rozrostla na pět modelových řad: Logan, Sandero, Duster, Dokker, Lodgy. "Celkově značka těží z velmi konkurenceschopné ceny, je vnímána jako solidní hodnota za skvělou cenu a přitom nabízí širokou modelovou nabídku. Tak se stala pro zákazníky, kteří chtějí maximální užitek za minimální cenu, velmi preferovanou volbou," podotkl Knap.

Česká Škoda oproti roku 2007 obměnila generace svých tradičních modelových řad, na módní vlnu SUV naplno vsadila teprve v loňském roce. Zejména na trzích jižní Evropy má značka potenciál k dalšímu růstu, k tomu ji do budoucna může pomoci i chystaný crossover.

Na ústupu podle počtu prodaných aut jsou naopak podle EY Opel, Citroën, Toyota, Ford a Fiat. Největší propad zaznamenal Opel, kterému klesl prodej o 305.000 vozů, Citroën klesl o 353.000 a Toyota loni prodala o 268.000 aut méně. V relativním srovnání se nejméně dařilo Hondě, která zaznamenala pokles prodeje o 55 procent, Lancii (-50 procent) a Alfě Romeo (-42 procent). "V souhrnu se dá zobecněně říci, že se nedařilo značkám, které pozdě vsadily na módní vlnu crossover/SUV anebo nasadily globální modely, které náročným evropským zákazníkům nebyly zcela po chuti. To se týká zejména evropského Fordu (-21 procent). Společným jmenovatelem neúspěchu může být i kvalita vnímaná zákazníky," doplnil Knap

 

Zdroj: ČTK

V západní Evropě nejvíc narostl prodej Dacii, Škoda je pátá Foto: Shutterstock

reklama

Další články

  1. Závislost Česka na vývozu aut dlouhodobě roste

    Byznys ·

    Českému vývozu do Evropské unie dominují osobní auta, jejichž podíl na celkovém exportu do unie byl loni 12 procent. Závislost ČR na vývozu aut dlouhodobě roste. Autod…

  2. PKN chce zbývající podíl v Unipetrolu

    Byznys ·

    Polská rafinerská společnost PKN Orlen hodlá od menšinových akcionářů koupit zbývajících 5,97 procenta akcií českého petrochemického holdingu Unipetrol. Firma uvedla, …

  3. Čína sníží clo na dovoz osobních aut na 15 %

    Byznys ·

    Čínská vláda přistoupila ke snížení cla na dovoz osobních automobilů na 15 procent ze současných 25 procent. Informaci o tom v úterý agentura Bloomberg s odvoláním na …

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.