V USA se chystá válka mezi firmami Nike a Under Armour o partnerství s NBA

Německý výrobce oblečení a obuvi Adidas tento týden oznámil, že už dále nebude hlavním sponzorem americké Národní basketbalové asociace (NBA). S nejznámější basketbalovou ligou světa neprodlouží smlouvu v hodnotě 400 milionů dolarů (10,3 miliardy korun). Jedenáctiletý kontrakt vyprší v roce 2017. Výpověď podle listu The Washington Post otevře dveře dvěma hlavním konkurentům Adidasu - firmám Nike a Under Armour. Vítěz tohoto konkurenčního boje získá podle Washington Post klíčovou oporu v americkém ziskovém trhu se sportovní obuví. 

Firmám Nike, Adidas a Under Armour v roce 2013 utržily za prodej sportovní obuvi ve Spojených státech na více než 25 miliard dolarů (642 miliard korun). Oproti roku 2009 tak vzrostly o 45 procent. Minulý rok došlo k dalšímu rekordu v prodejích a analytici předpokládají, že trh bude v růstu ještě pokračovat. 

Podnikání se sportovní obuví se stalo díky poměrně levné masové výrobě efektivním způsobem jak vydělat peníze. Firmy proto čím dál častěji představují nové stylizované návrhy své obuvi. O ty se hned dělí se svými fanoušky na blozích a sociálních sítích. To je faktor, který udržuje zájem zejména u mladých lidí. Právě Američané ve věku mezi 18 a 34 lety přitom utratili za boty v loňském roce celkem 21 miliard dolarů (539 miliard korun). Oproti loňskému roku se jednalo o šestiprocentní nárůst.

Firma Adidas má s NBA podepsanou smlouvu, která jí už přestala vyhovovat. Své logo totiž mohl Adidas použít pouze na oblečení sloužící hráčům k rozcvičení před utkáním. Dresy, které hráči oblékají při samotném zápase musely být už bez loga.

Analytici od současného ligového komisaře NBA Adama Silvera očekávají větší vstřícnost a domnívají se, že nová dohoda pravděpodobně umožní příštím sponzorům umístit logo i na dresy hráčů.  

Firma Adidas svůj nezájem o prodloužení dohody vysvětlila tím, že plánuje investovat do jiných věcí. Chce například rozšířit seznam jí sponzorovaných hvězdných hráčů. Více se chce věnovat i vývoji nových produktů a marketingu. Plánuje také investovat více peněz do týmů na středních a vysokých školách. V nedávné době například Adidas podepsal dvanáctiletou smlouvu s týmem Miamské univerzity. 

 

Zdroj: Washington Post, Zet

V USA se chystá válka mezi firmami Nike a Under Armour o partnerství s NBA Foto: Giuseppe Costantino / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.