Umělá inteligence se stává klíčovým nástrojem marketingu, člověka ovšem nikdy nenahradí

Velkým trendem současnosti je odvětví umělé inteligence (AI). Její využití je na vzestupu napříč všemi oblastmi. Společnost Salesforce ve své zprávě uvedla, že umělou inteligence využívá 51 procent marketingových společností, dalších 27 procent ji plánuje do své práce aplikovat. Umělá inteligence se stále rozšiřuje a kvůli tomu začíná postupně ovlivňovat fungování společností a změnu jejich pracovních postupů. Americká marketingová asociace (AMA) přináší návod, jak přijmout budoucnost marketingu s umělou inteligencí a pomocí toho zvýšit efektivitu práce.

Zásadní otázkou zůstává, zdali umělá inteligence ohrožuje naši pracovní pozici. Co se týče marketérů, tak ti by strach mít neměli. Současná umělá inteligence se sice neuvěřitelně vyvíjí, ale stále není tak sofistikovaná jako lidský mozek a lidská emoční inteligence. Je nutné podotknout, že jsme na začátku cesty. Tím pádem nejsme schopni využít úplný potenciál umělé inteligence. Ruku v ruce s jejím vývojem bude zapotřebí zapojit do tohoto procesu lidi, aby dokázali nastartovat její plný potenciál.

Marketéři si pak budou muset osvojit nové odborné znalosti, zatímco umělá inteligence nahradí rutinní marketingové funkce, vytvoří nové role a změní úlohu moderního marketingového experta.

Je tak nezbytné, abychom přijali umělou inteligenci jako svého partnera a nástroj, který nám zefektivní práci. Pojďme si popsat důležité body, kterými bychom se ruku v ruce s AI měli řídit:


1. Přijměte umělou inteligenci s otevřenou náručí
Pokud chcete rozvíjet své dovednosti v umělé inteligenci, tak musíte podle AMA porozumět jejímu současnému i potenciálnímu využití. Uvědomte si pak skutečnost, že AI může automatizovat opakované úkoly a třídit ohromné kvantum dat.

Umělá inteligence rovněž dokáže analyzovat pohled na spotřebitele a optimalizovat pracovní postupy. Automatizací rutinní práce uvolňuje AI důležitý prostor pro vyvíjení sofistikovanější strategii a upřednostňování smysluplných úkolů. Nejdůležitější je pak zanalyzovat limity a možnosti, které umělá inteligence nabízí.


2. Pracujte pravidelně s analytickými nástroji a daty
AI zvyšuje efektivitu marketingových nástrojů díky sbírání dat. Obchodníci jsou díky tomu schopni lépe porozumět svým spotřebitelům, identifikovat tu správnou cílovou skupinu a zjistit její potřeby. Informuje AMA. AI dokáže efektivně spravovat a řadit data, předpovídá vzorce a vyzdvihuje důležité korelace, které mohou lidé přehlížet.

Stále je zde ale potřeba lidského faktoru. Člověk musí data od AI vyhodnocovat. Důležité je porozumět analýzám a interpretacím výstupů. Jen díky tomu marketér dokáže správně porozumět chování a motivaci spotřebitelů.

3. AI není vybavena emoční inteligencí
Neustálé propojování umělé inteligence se světem orientovaným na zákazníka mění způsob, jak spotřebitelé komunikují směrem k firmám. Jde o technologii, jež zvyšuje nároky potenciálních zákazníků. Obchodníci pak musí poskytovat lepší výrobky i služby.

AI je schopna poskytnout poznatky o chování zákazníků. Nemá ovšem dostatečnou emoční kapacitu, aby se dokázala skutečně propojit se spotřebiteli. Jedině člověk dokáže pochopit emocionální pochody člověka. Umožňuje mu to lidská empatie a emoční inteligence. Jestliže tyto dva prvky dokážeme propojit s umělou inteligencí, tak dosáhneme výsledků, kterých bychom před několika lety docílit nemohli.

4. Člověk musí zůstat dominantní
AI má usnadnit marketérům množství rutinní práce a času, kterého by jinak s jeji absencí museli vynaložit. Nikdy ovšem nemůže nahradit práci člověka, která je nezbytná k úspěšnému marketingu. Člověk, který chce být v marketingu úspěšný, tak nemůže usnout na vavřínech. Je zapotřebí, aby se neustále zdokonaloval a šel s dobou.

Umělá inteligence se nicméně stává nedílnou součástí marketingu a ostatních odvětvích. Člověk se ruku v ruce s ní musí naučit žít, pokud chce dosáhnout kýžených úspěchů.


Zdroj: AMA, YR News

Umělá inteligence se stává klíčovým nástrojem marketingu, člověka ovšem nikdy nenahradí Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Biden by v příštích volbách porazil Trumpa

    Společnost ·

    Bývalý americký viceprezident Joe Biden by v případě své kandidatury pravděpodobně v prezidentských volbách za dva roky porazil dosavadní hlavu státu Donalda Trumpa. P…

  2. Huawei předstihl Apple v prodeji smartphonů

    Byznys ·

    Čínská firma Huawei se stala novou dvojkou v prodeji chytrých telefonů. Předehnala tak americkou společnost Apple. V rámci letošního druhého čtvrtletí prodala 54,2 mil…

  3. Škodovce klesl provozní zisk na 21 miliard korun

    Byznys ·

    Automobilce Škoda Auto v prvním pololetí klesl provozní zisk meziročně o 4,5 procenta na 821 milionů eur (21 miliard Kč). Negativní vliv na výsledek měly směnné kurzy …

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.