Čtyři miliony za vteřinu reklamy? To je Super Bowl

Finále amerického fotbalu využívají obvykle mnozí inzerenti ke zviditelnění své značky. Jak uvedl internetový server Business Insider, ceny reklamy Super Bowlu vystoupaly od roku 1967 strmě vzhůru. Konkrétní údaje se dozvíte v grafu přiloženém v našem článku.

Podle portálu Forbes půlminutový reklamní spot firmy letos dosáhl na 5 milionů dolarů (necelých 26 milionů korun). Za vteřinu tak firmy zaplatily v přepočtu neuvěřitelné 4 miliony korun. To se ale inzerentům i přesto vyplatí vzhledem k tomu, že vysílání největší sportovní události patří v USA k nejsledovanějším pořadům vůbec. Jen loňské utkání zhlédlo na 111 milionů diváků. Není tedy důvod očekávat, že by ceny za reklamu měly v nejbližší době klesat.

Podle portálu Ad Age bylo za posledních 51 let Super Bowlu vynaloženo na reklamu závratných 4,9 miliard dolarů (asi 123 miliard korun).

Zdroj: Statista 

Podle analýzy serveru Statista se skutečná “bitva značek” rozpoutala po odvysílání legendární reklamy na Macintosh společnosti Apple v roce 1984, která vstoupila do dějin jako první reklamní trhák Super Bowlu a odstartovala tento fenomén. V průběhu následujících let se do povědomí silně zapsaly například spoty Pepsi s Cindy Crawfordovou (1992), “Whassup” od Budweiseru (1999), dalším hitem byla pak kampaň “The Man Your Man Could Smell Like” od Old Spice (2010).

 Zdroj: sportstrib | live your passion / YouTube

Jak si všímá server Statista, Budweiser a další pivovarské společnosti evidentně vědí jak na to, protože jak je patrné z jeho letošního průzkumu, 65 % amerických diváků si reklamy vysílané při Super Bowlu nejsilněji spojuje s alkoholickými nápoji. Po nich následují jídlo a automobily. 

 

3 letošní reklamní spoty z výběru serveru Forbes:

1.  Bud Light „Ghost Spuds“

 2. Lexus „Man and Machine“

 Zdroj: LexusVehicles / YouTube

 

3. Skittles „Romance“

 Zdroj: SKITTLES USA / YouTube.com 

 

 . 

 4. Mercedes Super Bowl Commercial 2017 Peter Fonda

 Zdroj: Car Commercials / YouTube

 

Zdroj: Forbes, Business Insider, Zet

Čtyři miliony za vteřinu reklamy? To je Super Bowl Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. EET ohrožuje existenci desítek trafik

    Byznys ·

    Zavedení povinnosti elektronické evidence tržeb (EET) nutí několik desítek trafikantů přemýšlet o ukončení jejich činnosti. Většinou to zvažují menší nezávislí živnost…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.