Tržby české pobočky Louis Vuitton loni rostly, přiblížily se miliardě

Tržby české pobočky francouzského módního domu Louis Vuitton stouply loni o 19 procent na 949 milionů korun. Zisk se zvýšil o 35 procent na 245 milionů Kč. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti. Značka v roce 2014 otevřela v pražské Pařížské ulici třípatrový obchodní dům. První obchod Louis Vuitton v Pařížské ulici byl otevřen v roce 1998, v roce 2006 firma přesunula prodejnu na roh Pařížské a Široké ulice.

Francouzská společnost LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, pod kterou značka spadá, je největším světovým výrobcem luxusního zboží. Firma mimo jiné vyrábí kabelky Louis Vuitton, šampaňské Moët & Chandon, Dom Perignon a Veuve Clicquot, koňak Hennessy, oblečení Givenchy či šperky Chaumet a hodinky TAG Heuer.

Tržby TOP 100 luxusních světových společností ve fiskálním roce od července 2016 do konce června 2017 meziročně vzrostly o procento na 217 miliard dolarů (4,7 bilionu korun). První místo v žebříčku patřilo skupině LVMH, která utržila 23,5 miliardy dolarů (516 miliard korun), vyplývá z nedávné studie poradenské společnosti Deloitte.

Složení první desítky, která stojí téměř za polovinou celkových tržeb žebříčku, zůstává už třetí rok po sobě stejné, přestože si některé firmy místa prohodily. Nejvyššího podílu tržeb dosáhly firmy se sídlem ve Francii. Nejvíce luxusních firem sídlí v Itálii.

 

 

Zdroj: ČTK

 

 

Tržby české pobočky Louis Vuitton loni rostly, přiblížily se miliardě Foto: Claudio Stocco / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.