Tesla stažením vozů ukazuje, že se k problému staví čelem. Chce tím zaujmout zákazníky

Výrobce elektromobilů Tesla chce ukázat zákazníkům, že jsou pro ni na prvním místě. Americká automobilka proto v pátek nařídila stažení 90 tisíc vozů Model S po celém světě. V Evropě se totiž objevila závada u bezpečnostních pásů těchto vozů. Nikdo však nebyl zraněn. Tesla nyní podle internetového časopisu Business Insider zkontroluje a opraví každý Model S na planetě. Chce se tak vyhnout problémům, které se v případě závažných závad v minulosti dotkly společností Volkswagen, General Motors, Toyota nebo výrobce airbagů Takata. 

Business Insider si vysvětluje krok automobilky tak, že Tesla chce stávajícím i potenciálním zákazníkům ukázat, že právě oni jsou pro podnikání firmy klíčoví. Zároveň se chce v přístupu k zákazníkům odlišit od tradičních automobilek. Loajalita zákazníků bude v následujících letech pro americkou automobilku podle Business Insideru zásadním faktorem, který rozhodne o úspěchu či neúspěchu jejího podnikání. V roce 2017 totiž Tesla plánuje uvést na trh nový elektromobil Model X určený širokým masám.

Druhým důvodem celosvětového svolání automobilů Tesla k opravám je poučení se z chyb ostatních firem, které musely v minulosti kvůli závadám ohrožujícím bezpečnost řidičů poslat do servisu miliony vozů. Příkladem může být japonská automobilka Toyota. Ta musela stáhnout z provozu miliony vozů vyrobených mezi lety 2004 až 2010. Důvodem byly problémy s brzdovými a plynovými pedály. Některé vozy náhle zrychlovaly a poté nebyly kontrolovatelné.  

Problémům se v minulosti nevyhnul ani americký automobilový koncern General Motors. Podle ČTK mu v roce 2014 americké úřady uložily pokutu ve výš 35 milionů dolarů. Důvodem trestu bylo to, že koncern začal automobily se závažnou vadou zapalování stahovat se zpožděním. Řada motoristů se v minulosti setkala také s vadnými airbagy dodávanými společností Takata. Airbagy explodovaly i při nepatrných nárazech a jejich spuštění podle serveru Autorevue.cz doprovázely i nebezpečné úlomky, které v některých případech způsobily i smrtelná zranění.

Dalším příkladem je kauza německého koncernu Volkswagen. Automobilka podváděla při testování objemu emisí některých vozů se vznětovým motorem. Volkswagen se kvůli tomu nyní potýká se ztrátou důvěry spotřebitelů a to i přesto, že nikdo z motoristů nebyl kvůli podvodům zraněn nebo zabit. Zákazníci Volkswagenu se však cítí být podvedeni.

Dobrovolným stažením elektromobilu Model S Tesla vysílá podle Business Insideru jasný signál. Chce ukázat, že je značkou budoucnosti, že se staví k nedostatkům čelem a že se v tomto ohledu liší od tradičních automobilek. Problémy se snaží jednoduše vyřešit rovnou v zárodku.

Pokud mechanici Tesly při kontrole zjistí, že je v daném automobilu vadný bezpečnostní pás, celá jeho výměna zabere kolem šesti minut času. Cena takové opravy bude přitom zanedbatelná.

Tesla se také svoláváním k opravám podle Business Insideru snaží předejít budoucím stížnostem majitelů u amerického federálního regulátora. Pravděpodobně jde o opatrnost, která se může výrobci elektromobilů vyplatit. Majitelé vozů Tesla by totiž mohli získat pocit výjimečnosti. Ostatní lidé si pak podle Business Insideru budou říkat, proč se další automobilky nemohou zachovat podobně.  

 

Zdroj: Business Insider, ČTK, Autorevue.cz, Zet

Tesla stažením vozů ukazuje, že se k problému staví čelem. Chce tím zaujmout zákazníky Foto: August_0802 / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Západ prodlouží sankce vůči Rusku o půl roku

    Byznys ·

    Západní představitelé se na okraj summitu skupiny zemí G20 dohodli na prodloužení sankcí vůči Rusku o dalších šest měsíců, platit tedy mají přinejmenším do července na…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.