„Telemarketing přežil a dlouho přežívat bude,“ říká ředitelka komunikační agentury

Ačkoliv je telemarketing, tedy prodej produktů a služeb po telefonu, poměrně starý nástroj, jen tak z nabídek komunikačních agentur nevymizí. Firmy ho totiž i nadále chtějí využívat. Podle ředitelky komunikační agentury MargetRoid Ivany Karhanové jsou totiž výsledky telemarketingu snadno vyhodnotitelné a „hmatatelné“.

Telemarketingové akce, které se nám pokouší prodat službu nebo produkt, fungují už od 90. let minulého století. Ačkoliv se jedná o metodu poměrně zastaralou, některé firmy je po komunikačních agenturách stále vyžadují. „Pro zadavatele je to nástroj, který je snadno představitelný a snadno vyhodnotitelný. Zadat call centru nějaké zadání je pro ně velmi jednoduché. Nevyžaduje to na jejich straně žádné velké přípravy,“ vysvětluje důvody Karhanová.

Zadavatel podle Karhanové totiž vidí, že má call centrum, které oslovuje zákazníky, vidí počet dovolaných čísel, vidí počet odpovědí, vidí počet prodaných produktů... To je více, než může chtít od jakéhokoliv jiného marketingového nástroje. „Výsledek je pro něj hrozně představitelný. Kdyby šel do online prezentace, tak ví, že mu na web přijdou nějací lidé, ale přesně neví kolik. Často neví, kolik z nich na webu provedlo nějakou reakci, kdežto v telemarketingu je to pro ně hmatatelné. Proto jsou klienti, kteří to zkouší a stále zkoušet budou,“ řekla. Stejně tak zde bude existovat určité procento lidí, kteří na telemarketingovou nabídku slyší.

Telemarketing ale není jen prodávání po telefonu. Firmy využívají call centra kromě získávání nových zákazníků také k udržování těch stávajících. „I tato call centra přežijí, protože zákazník nechce komunikovat s automatem. Zákazník chce vždy komunikovat s někým konkrétním v té firmě, kdo mu pomůže jeho problém vyřešit. Tím, jak se mění a pořád se vyvíjí digitální prostředí, tak i do call center se v tuto chvíli promítají nové technologie typu práce s big daty nebo práce s přepisem hlasových záznamů,“ říká ředitelka komunikační agentury MargetRoid.

 

 

Celý rozhovor s ředitelkou komunikační agentury MargetRoid Ivanou Karhanovou si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

 

„Telemarketing přežil a dlouho přežívat bude,“ říká ředitelka komunikační agentury Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.