Spotřebitelé se mění. „Už nejsme klasičtí konzumenti,“ říká prezidentka ČMS J. Vysekalová

V souvislosti se spotřebiteli se v marketingových kruzích hovoří už o takzvaných „prosumers“, tedy o spotřebitelích, kteří interaktivně sdílí své názory, říká prezidentka České marketingové společnosti (ČMS) Jitka Vysekalová. ČMS letož již podesáté vyhlásí soutěž Marketér roku.

A zejména na práci se zákazníkem cílí hlavní kritérium soutěže. „V současné době chceme ocenit projekty a adekvátní výsledky marketingové činnosti, které dávají velký důraz na zákazníka a na tržní orientaci,“ řekla na rádiu ZET Vysekalová, která podotkla, že se kritéria hodnocení marketingových projektů soutěže v čase měnila spolu se společensko-ekonomickými změnami.

„Působí zde rychlý rozvoj technologií, staré a nové distribuční i komunikační kanály spolu teď koexistují, prolínají se,“ řekla Vysekalová. A právě inovativnost spolu s konkurenční schopností, uspokojení zákazníka a naplnění marketingu z hlediska profesionality a etiky jsou výčtem toho, co musí hodnotitelská komise při svém ocenění zohlednit.

Vysekalová ale zároveň uvedla, že soutěž se netýká jen ziskové sféry, ale i neziskového sektoru. „V loňském roce byl oceněn například i inženýr Petr Sýkora z nadačního fondu Dobrý anděl,“ řekla Vysekalová. Samotný titul Marketér roku získali v posledních letech například podnikatelé Stanislav Bernard nebo Radim Jančura. Zatím posledním držitelem tohoto ocenění je ale Ivan Vodička - generální ředitel výrobce outdoorového oblečení Alpine Pro. Mezi ženami pak zvítězila vedoucí odboru kultury a cestovního ruchu města Litomyšl Michaela Severová.

Veřejnost se výsledky letošního ročníku Marketéra roku dozví 21. května na slavnostním galavečeru v pražském Klubu Lávka.

 

Celý rozhovor s prezidentkou České marketingové společnosti Jitkou Vysekalovou o soutěži Marketér roku, ale i o současných trendech v marketingu si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Spotřebitelé se mění. „Už nejsme klasičtí konzumenti,“ říká prezidentka ČMS J. Vysekalová Foto: Česká marketingová společnost - Marketér roku 2013

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.