„Úspory Twitteru nejsou rezignací. Firma se přizpůsobuje tomu, čím doopravdy je,“ říká Bednář

Americká internetová společnost Twitter se potýká se sílící konkurencí ze strany rychle rostoucích rivalů, jako jsou Snapchat a Instagram. Zavádí proto úsporná opatření. Firemní sociolog Vojtěch Bednář na ně ale nenahlíží jako na rezignaci a začátek konce firmy. Podle něj se jen Twitter přizpůsobuje svému osudu jednoúčelového média.

U vzestupu sociálních médií stály dvě společnosti - Twitter a Facebook. Obě měly vymezené do určité míry své teritorium, navzájem si pomáhaly a doplňovaly se. Zatímco sociální síť Marka Zuckerberg se stala globální a začala sloužit mnoha různým účelům, tak Twitter zůstal de facto jednoúčelový. To je podle Bednáře důvod, proč Twitter s Facebookem neudržel krok.

Na tom v zásadě není nic špatného. Podle Bednáře však taková společnost nemůže být globální a velká i z pohledu organizace práce. Twitter pak dlouho tento fakt ignoroval. „To, že nyní dělá úspory a zmenšuje počet svých zaměstnanců, počet svých aktivit, tak to není ukázka ztráty nebo rezignace. Je to důkaz toho, že se firma přizpůsobuje tomu, co doopravdy je. To znamená svému osudu velice užitečného, velmi rychlého ale přeci jen jednoúčelového sociálního média, které je postavené na výborně vypilované, ale jedné funkci,“ řekl firemní sociolog na rádiu Zet.

I tak se ale snaží o své oživení skrze streamování sportovních událostí. Nejde o průlomovou událost. Jedná se o pokračující trend, kterým se čím dál více ubírají i sociální sítě. „V tomto je bohužel méně úspěšný než jeho univerzální bratr Facebook. Je také třeba říci, že je v tomto podstatně méně úspěšný, když opustí své domovské teritorium Spojené státy,“ uvedl k tomu Bednář. Lidé také používají Twitter ze svých mobilních telefonů a pokud zrovna nejsou na wi-fi, jsou omezeni datovými limity. Čerpat je na dlouhá videa se jim nevyplatí. Ani tak by to Bednář nezatracoval. „To, že vám dnes něco uživatelé odmítnou zdaleka neznamená, že to nezačne fungovat někdy v budoucnu,“ dodal.

Tržby společnosti ve třetím čtvrtletí stouply o zhruba osm procent na 616 milionů dolarů (přes 15 miliard Kč). Oproti stejnému období minulého roku se jedná o nárůst. „Nárůst je způsobený především tím, že jsou lidé ochotni nechávat si zobrazovat více reklamy v rámci Twitteru, více reklamy se tam také začalo objevovat, a také se tam začalo objevovat více sponzorovaného obsahu, založeném zejména na videu,“ uvedl Bednář. Růst firmy se ale zpomaluje v předchozím kvartálu růst Twitteru dosahoval 20 procent a ve stejném loňském období dokonce 58 procent.

 

 

Celý rozhovor s firemním sociologem Vojtěchem Bednářem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Úspory Twitteru nejsou rezignací. Firma se přizpůsobuje tomu, čím doopravdy je,“ říká Bednář Foto: PiXXart / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Jak se Airbus stal létající legendou

    Byznys ·

    Evropský výrobce letadel Airbus minulý měsíc překročil významný milník. Singapurským aerolinkám dodal své 10 000. letadlo. Je to o to impozantnější, když letos slaví j…

  2. Kolik vědy se vejde do tří minut?

    ·

    Věda potřebuje neustále nové talenty. Jednou z cest, jak pro ni mladé lidi nadchnout, je skrze její popularizaci. Prostředkem, který jde tomuto trendu naproti, jsou na…

  3. BBC: Čína představila svou novou stíhačku J-20

    Společnost ·

    Čína poprvé veřejně představila svou novou stíhačku J-20. Stroj s dlouhým doletem a schopností vyhnout se radarům armáda představila na letecké show v jihočínském měst…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.