Specifika indického trhu jsou velká. Nové auto Škody a Taty by v Evropě neuspělo, říká Frei

Česká automobilka Škoda Auto bude spolupracovat s největší indickou automobilkou Tata Motors na novém vozu pro asijský trh. Vyplývá to z memoranda o porozumění, které nedávno podepsalo vedení koncernu Volkswagen, Škody a Tata Motors. Podle redaktora  Světa motorů Martina Freie je tento trh náročný a specifický. Výsledné auto by tak bylo naprosto nepoužitelné pro evropský trh.  

Předseda představenstva Škody Bernhard Maier již dříve uvedl, že by mělo jít o projekt s názvem A0 Entry. Tato nová platforma by měla být určená pro malý dostupný vůz zhruba o velikosti Fabie. Podle Freie je Indie velmi lukrativním trhem - prodá se zde na 3 miliony aut ročně - je ale rovněž velice náročný a specifický.

„Země je veliká, velice různorodá a pestrá. Zvláštností indického trhu je, že se auta připravují na monzunová období, kdy jsou velmi silné deště, na vozovce je hodně bláta a je třeba naprosto běžné, že značkoví dealeři vám před monzunovým obdobím nabídnou nástřik spodku na ochranu před vlhkostí,“ řekl Frei s tím, že i kvůli tomu mají auta například více hliníkových dílů na podvozku.

Zároveň ale trh požaduje, aby bylo auto velmi levné. V tom se výrazně odlišuje od evropského trhu, který si potrpí na pohodlí a bezpečnost. „Ten rozdíl je v tom, že když maximálně zlevníte západoevropské auto, ochudíte jeho výbavu, bezpečnostní prvky a tak, tak snížíte cenu asi o třetinu. Tady je ale třeba snížit tu cenu o polovinu,“ vysvětlil Frei s tím, že i kvůli tomu by se nové auto, které vznikne spoluprací Škody a Taty, na našem trhu neuplatnilo.

Spolupracující automobilky tak podle Freie budou muset vyvinout zcela nové auto, které bude mít menší počet součástek a tedy i nižší náklady na výrobu. Podobně na to šla například Dacia. Její modely jako Logan, Sandero nebo Duster jsou v Indii velmi populární.

Tata už za sebou  má vývoj ultra levného auta. Tata Nano je považováno za nejlevnější auto světa. Podle Freie to byla svého času velká senzace, která se nicméně obrátila v neúspěch. „Bylo to auto velice malé, velice nepohodlné a tím pádem se už moc ten komfort cestování nezlepšil proti tomu, co je v Indii naprosto běžně zvykem, že celá rodina jede na motorce,“ řekl. Auto se i přes to vyrábí dodnes.

 

 

Celý rozhovor s redaktorem Světa motorů Martinem Freiem si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Specifika indického trhu jsou velká. Nové auto Škody a Taty by v Evropě neuspělo, říká Frei Foto: humphery / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Trumpovo ferrari se vydražilo za 270 000 dolarů

    Byznys ·

    Deset let starý sportovní vůz Ferrari F430, který patřil americkému prezidentu Donaldu Trumpovi, se prodal v sobotní aukci na Floridě na jihovýchodě Spojených států za…

  2. Bob Dylan převzal Nobelovu cenu za literaturu

    ·

    Americký hudebník Bob Dylan v sobotu odpoledne s několikaměsíčním zpožděním převzal ve Stockholmu Nobelovu cenu za literaturu. Švédské televizi SVT to potvrdil člen vý…

  3. Pět zdravých návyků úspěšných manažerů

    Byznys ·

    Váš den vám nabízí naprosto stejnou porci minut, jakou má k dispozici Bill Gates, Jeff Bezos nebo Elon Musk. Všichni tito byznysoví velikáni dohlížejí na stav ohromnýc…

  4. Japonci dnes převzali Plzeňský prazdroj

    Byznys ·

    Japonská skupina Asahi dnes převzala pivovar Plzeňský Prazdroj, který koupila s dalšími čtyřmi evropskými výrobci piva. Dá za ně téměř 200 miliard korun.Organizace fir…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.