Redegastu se daří prodávat jeho dvanáctku, za tři roky vzrostl o více než 20 %

Za tři roky od uvedení piva Radegast Ryze Hořká 12 na trh stoupl pivovaru Radegast prodej dvanáctistupňového piva o více než 20 procent. V současnosti tvoří více než polovinu prodeje celé značky a je nejprodávanější dvanáctkou v Česku. Informoval o tom marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Radegast součástí, Grant McKenzie.

Ryze Hořká 12 se v pivovaru v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala vařit v roce 2014. „Od té doby každý rok rostl prodej o více než pět procent. Normálně se ležáky prodávají méně než desítky. U Radegastu to je naopak, dvanáctka dělá více než 50 procent. To není běžné,“ řekl McKenzie.

Celkem se piva Radegast prodá v České republice více než milion hektolitrů ročně. „Prodej desítky trochu klesá, ale dvanáctka roste moc, takže celkově roste celá značka. Celkový prodej roste o tři až čtyři procenta ročně,“ řekl ředitel.

Značku Radegast se Prazdroj chystá dále posilovat. Chce expandovat do Brna či Čech, ale například také na Slovensko. „Momentálně na Slovensko prodáváme jenom sudy a tanky, žádné lahve ani plechovky. Poslední tři roky jsme byli překvapeni, že je to tak úspěšné. Radegast má jinou chuť než slovenské pivo, je velmi hořký a někteří pivaři to milují,“ řekl McKenzie. Pivovar se na Slovensku, konkrétně v Žilině, chystá otevřít i první ze sítě svých hospod Radegastoven. Po ní by mohly následovat další v Bratislavě i jiných městech.

Prazdroj ale očekává, že v Česku celý pivní trh pocítí pokles prodeje kvůli zákazu kouření v restauračních zařízeních. Nyní to podle McKenzieho není velký problém, protože díky dobrému počasí mohou kuřáci postávat před restauracemi nebo sedět na zahrádkách. „Ale víme, že v zimě to bude velký problém. Myslíme, že to bude celkem minus pět procent pro celý pivní trh. Například v Praze nebo městech to bude možná minus procento dvě, to není problém, ale na vesnicích to může být minus deset procent nebo i horší,“ řekl ředitel.

Hospodským proto doporučuje, aby nabídli hostům jiné služby. „Nemůžete být jenom pivnice s pivem a nic víc. Musí být dobrá kuchyně, musíte mít více aktivit pro zákazníky, protože co víme z Ruska nebo Velké Británie, zákazníci se změní. Dřív chodili jenom pivaři, teď rodiny nebo ženy, a jiní lidé hledají jiné věci, například jídlo nebo aktivity s dětmi,“ řekl McKenzie.

Radegast připravuje i inovace, například limitované edice piva. Chce nadále spolupracovat s hokejovou extraligou nebo festivalem Colours of Ostrava. V sobotu 2. září také uspořádá v Nošovicích tradiční festival Radegast den, jejž navštěvuje každoročně několik desítek tisíc lidí. Největší hvězdou bude zpěvačka Marie Rottrová, která letos vystoupí jen na několika málo koncertech.

Slezský Pivovar Radegast vyrábí ročně v Nošovicích téměř dva miliony hektolitrů piva. Jde převážně o značky Radegast a Birell, ale vaří se tam také Gambrinus.

 

 

Zdroj: ČTK

Redegastu se daří prodávat jeho dvanáctku, za tři roky vzrostl o více než 20 % Foto: Capture Light / Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Ryanair má zájem o odkoupení aerolinek Alitalia

    Byznys ·

    Irská nízkonákladová letecká firma Ryanair Holdings podala nezávaznou nabídku na převzetí krachujících italských aerolinek Alitalia. Agentuře Reuters to v pondělí sděl…

  2. České dráhy získají od společnosti CZ Loko lokomotivy za 240 miliard korun

    Byznys ·

    Firma CZ Loko dodá Českým drahám 12 posunovacích lokomotiv za zhruba 240 milionů korun. Informace vycházejí z dat uveřejněných ve 

    Kushner nesouhlasí, že by uzavíral dohody s Rusy

    Společnost ·

    Zeť prezidenta Spojených států amerických Donalda Trumpa Jared Kushner odmítá informace médií, podle kterých ruskému velvyslanci v USA Sergeji Kisljakovi navrhl zřídit…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.