Pětina nákupních center v ČR se potýká s nízkou návštěvností

Přibližně pětina středně velkých a velkých nákupních center v ČR se potýká s nízkou návštěvností či obsazeností. V Česku je přesto na trhu místo pro nová nákupní centra, hlavně v menších městech.

Vyplývá to z údajů realitních poradenských společností Cushman & Wakefield a Jones Lang LaSalle. V České republice je nyní celkem 90 velkých obchodních center.

„Neuspokojivý výkon se týká asi 20 procent středně velkých a velkých center. Hlavní problémy jsou neadekvátně velké centrum vůči lokalitě a špatné layouty, tedy příliš moc pater nebo komplikované a nepřehledné uspořádání pasáží, případně mrtvá místa center,“ uvedl Michal Soták ze společnosti Cushman & Wakefield.

Také podle vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle Sylvie Samadi se asi pětina obchodních center potýká s nízkou návštěvností. Mezi hlavní důvody patří mj. špatná dopravní dostupnost, nízká příjmová kategorie lokálních obyvatel nebo přesycenost trhu v daném místě.

„Některé projekty otvíraly téměř plně obsazené, ale jejich výsledky byly hlavně zpočátku neuspokojivé. V dnešní době jsou zákazníci poněkud konzervativní a neradi mění svoje nákupní zvyklosti. Nová obchodní centra se musí více snažit 'lákat' své zákazníky na nové značky na trhu, zábavu, služby a marketingové akce,“ dodala Samadi.

V Česku je v současné době umístěno 90 moderních nákupních center s celkem více než 2,2 milionu metrů čtverečních hrubých pronajímatelných ploch. Čtvrtina všech těchto nákupních center je umístěna v Praze. Mezi 20 největšími nákupními centry, dle počtu nájemců, jich devět je v Praze, vyplývá z údajů společnosti Incoma GfK. V počtu nákupních parků je ČR pod průměrem EU, v porovnání s hodnotami z Británie a Francie zaostává Česko asi o 50 metrů čtverečních na tisíc obyvatel.

Zdroj: ČTK

Pětina nákupních center v ČR se potýká s nízkou návštěvností Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Americký AT&T se zajímá o převzetí Vodafonu

    Byznys ·

    Největší americký telekomunikační operátor AT&T zkoumá několik strategií vedoucích k případnému převzetí britského mobilního operátora Vodadone Group v následuj…

  2. Facebook zvýšil čtvrtletní zisky o 60 procent

    Byznys ·

    Největší světová internetová sociální síť Facebook ve třetím čtvrtletí pokračovala v přesunu z loňských ztrát do vysokého zisku. Čtvrtletní výnosy se zvýšily o 60…

  3. Spotřebitelská nálada v Německu mírně klesla

    Byznys ·

    Nálada mezi německými spotřebiteli mírně klesla, zůstala ale nedaleko nejvyšší úrovně za šest let. Uvedl to dnes výzkumný institut GfK. Mírný pokles způsobily obavy…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.