„Propojujeme svět byznysu a svět škol,“ říká Müller z JA Czech

Probouzet v mladé generaci podnikatelského ducha se snaží skrze neziskovou nadaci JA Czech Josef Müller. Ten byl absolventem jednoho z jejích programů a podnikat začal už od svých 15 let. O několik let později sedí v čele JA Czech a inspiruje další mladé generace. Nejen o tom, jak probudit v mladých Češích podnikatelského ducha, hovořil Müller s bývalým prezidentem společnosti Microsoft pro Evropu Janem Mühlfeitem v pořadu Myšlení první ligy.

Co si obyčejný smrtelník má představit pod tím, co nadace JA Czech dělá?

Je to česká kancelář mezinárodní neziskové vzdělávací organizace. My se snažíme spojovat svět byznysu a svět škol a přivádět studenty do světa, který je následně čeká. Připravovat je na něj. Podporovat podnikatelského ducha u mladé generace je naším hlavním cílem.

Jak jste se do nadace dostal?

Tím, že organizace je tu už od roku 1992, tak jsem i absolventem jednoho z našich programů. Poté jsem se sám ve velmi nízkém věku vrhnul do samostatného podnikání. Následně jsem chvilku pracoval ještě v automobilovém průmyslu a tehdy byla příležitost přihlásit se do výběrového řízení do JA Czech a já jsem v něm uspěl, už to bude brzy 9 let.

Kdy se ve vás začaly objevovat náznaky toho podnikatelského ducha?

Podle rodičů to bylo už v raném dětství, kdy říkali, že jsem přicházel s nápady, které by je samotné nenapadly, byť jsou oba vzděláním ekonomové. Poté se naplno ten duch projevil tak nějak sám při školní praxi, kdy moje automobilová kariéra začala právě školní praxí, která plynule přešla do zaměstnání respektive do samostatného podnikání.

Co tedy podle vás v tom tradičním školním systému chybí vzhledem k výchově k podnikání?

V našem případě je to oblast měkkých dovedností. To znamená komunikace, emocionální inteligence, schopnost práce v týmu a tak dále. Vedle těchto prezentačních dovedností nám z toho vychází i v porovnání s ostatními zeměmi a výsledky jejich studentů umění prodat se. Naši studenti jsou velmi dobří, ale často zapadnou mezi těmi, kteří tak dobří nejsou, ale umí to lépe prodat. To nám velmi chybí.

Co je potřeba udělat pro to, aby se uměli lépe prodat?

Určitě je potřeba to trénovat. Je to ale i o celém nastavení vzdělávacího systému. Jakkoliv tam máme v mnoha ohledech systém na velmi vysoké úrovni, tak tady určitě máme, co dohánět.

 

 

Článek obsahuje pouze část rozhovoru. Celý rozhovor Jana Mühlfeita s ředitelem JA Czech Josefem Müllerem si můžete poslechnout v playeru výše.

Pravidelné rozhovory s hosty rozvojového kouče, mentora a také bývalého prezidenta společnosti Microsoft pro Evropu Jana Mühlfeita na téma osobního rozvoje uvádíme v pořadu Myšlení první ligy na rádiu ZET každé pondělí po 10:45. 

 

Zdroj: Zet

 

„Propojujeme svět byznysu a svět škol,“ říká Müller z JA Czech Foto: Josef MÜLLER a Jan MÜHLFEIT; Zdroj: Zet

reklama

Další články

  1. Kolumbie letos zabavila rekordních 300 tun kokainu

    Společnost ·

    Kolumbijským bezpečnostním složkám se letos již podařilo zabavit rekordních 300 tun kokainu. Hodnota zabavené drogy by na černém trhu činila zhruba devět miliard dolar…

  2. Zeman by měl podle Sobotky Bradyho vyznamenat

    Společnost ·

    Prezident Miloš Zeman by se měl podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) zachovat jako státník a vyznamenat Jiřího Bradyho. Jinak bude z letošního 28. října festival hr…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.