Prognóza Applu ohledně platebního systému Apple Pay byla podle analytiků příliš optimistická

Generální ředitel technologické společnosti Apple Tim Cook v lednu prohlásil, že rok 2015 bude patřit platebnímu systému Apple Pay. Nyní se analytici a maloobchodníci domnívají, že prognóza Applu byla příliš optimistická. Maloobchodníci odmítají službu z toho důvodu, že náklady na technologie se jim zdají být příliš vysoké a platební systém neposkytuje obchodníkům informace o zákaznících. Informovala o tom agentura Reuters.

Zástupci společnosti Apple se maloobchodníkům snaží soustavně do hlavy dostat to, že Apple Pay je zárukou úspěchu. „Hovořili jsme se stovkou nejlepších obchodníků v USA. Asi polovina z nich se rozhodla pro platební systém Apple Pay. V příštím roce je budou další následovat,“ řekl to mluvčí Applu agentuře Reuters.

Rozhovory s analytiky, obchodníky a dalšími lidmi naznačují jiná slova. Prognóza Applu může být až příliš optimistická. Obchodníci jsou k novému platebnímu systému skeptičtí.

Platební služba je jednou z největších sázek Applu. Je to šance jak ještě více provázat zákazníky s jejich telefony nebo chytrými hodinkami. Bonusem pro technologickou společnost je navíc fakt, že každé prodejně ukrojí část z vykonané transakce skrze platební systém Apple Pay.

Agentura Reuters se snažila obhájit slova mluvčího Applu pomocí výpisu Národní maloobchodní federace (NRF), která sdružuje stovku nejlepších amerických maloobchodníků. Agentura Reuters na základě tohoto výpisu poté maloobchodníky kontaktovala a zeptala se je právě na otázky pojící se k mobilnímu platebnímu systému Apple Pay.

Méně než čtvrtina prodejců uvedla, že v současnosti již přijala systém Apple Pay. Téměř dvě třetiny ze stovky maloobchodníků sdělili, že se ke službě společnosti Apple nepřipojí ani v letošním roce. Čtyři prodejci se poté plánují připojit k mobilnímu způsobu placení v příštím roce.

Hlavní důvody, proč maloobchodníci odmítají přijmout platební systém Apple Pay, spočívají v tom, že nová služba není stále zárukou dostatečné poptávky u zákazníků. Tento bod se také pojí s nevýhodou investic, jež je zapotřebí vynaložit na technologii platebního systému.

Další negativum maloobchodníci shledávali v tom, že nezískají údaje o zákazníkovi, který vykonal transakci s platebním systémem Apple Pay. Když například projde kreditní karta terminálem, tak se obchodníkovi objeví demografické údaje o jeho osobě, jako jsou adresa, telefonní číslo nebo e-mail. Prodejce tak může efektivně cílit pomocí propagační kampaně na svého zákazníka. 

Společnosti Verifone a Wakefield Reaserch vyhotovily v lednu letošního roku online průzkum, který se zabýval právě platbou přes chytré telefony. Výsledky dokázaly, že mobilním platbám připadají zhruba 4 procenta celkových plateb vykonaných v kamenných obchodech na území Spojených států.

Najdou se ovšem i společnosti, které si službu Apple Pay osvojily a nyní si ji chválí. Mluvčí společnosti Whole Foods (WFM.O) Michael Silverman například řekl, že transakce prostřednictvím Apple Pay od března letošního roku představovaly dvě procenta z celkových prodejů. Silverman navíc odhaduje, že zájem o tento způsob platby bude nadále stoupat.

„Naši zákazníci se těší z rychlosti, pohodlí a bezpečnosti, které Apple Pay nabízí,“ sdělil Silverman. 

 

Zdroj: Reuters, ZET

Prognóza Applu ohledně platebního systému Apple Pay byla podle analytiků příliš optimistická Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Řecko sloučí své červnové splátky do jedné

    Byznys ·

    Řecko sloučí všechny červnové splátky do jedné. Řecká vláda to ve čtvrtek oznámila Mezinárodnímu měnovému fondu (MMF). Do konce měsíce tedy musí zaplatit splátky v cel…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.