Prodej AC Milán: Čínské investice do fotbalu mohou být marketingovým tahem

Bývalý předseda italské vlády a mediální magnát Silvio Berlusconi prodal fotbalový klub AC Milán za 740 milionů eur (necelých 20 miliard korun). Druhý nejúspěšnější italský klub v historii koupila čínská investiční společnost. Jaká je její motivace? Šéfredaktor fotbalového magazínu HATTRICK Pavel Procházka říká, že může jít o marketingový tah, jak se zviditelnit v Evropě a ve světě. Je možné, že čínský investor kupříkladu po pěti letech klub opětovně prodá.

Není žádným tajemstvím, že fotbal je světovým fenoménem, jenž dokáže otevřít dveře i do světového byznysu. Příkladem může být i kupříkladu pražský klub AC Sparta Praha. Spoluvlastník Sparty Daniel Křetínský si jeho pomocí podle Procházky prošlapal v českém i mezinárodním obchodu cestu finanční skupině J&T. Navzdory tomu, že ve Spartě utopil více jak miliardu korun, tak otevřel dveře mnohem většímu obchodu.

Čína může mít podobnou motivaci. V České republice odkoupila jeden z nejvýznamnějších českých klubů SK Slavia Praha a sponzoruje i český národní tým. Český fotbal ale ve srovnání s tím italským představuje pouze malou rybu v oceánu. 

Odkoupení italského AC Milán je mnohem výraznější tah. Takzvaní „rossoneri“ neboli červeno-černí jsou klubem s bohatou fotbalovou historií. V minulosti se totiž AC Milán podařilo zvítězit v prestižním Poháru mistrů evropských zemí a později i v současné Lize mistrů.

Odkoupení AC Milán představuje největší čínskou investici vloženou do evropského fotbalového klubu. Investor z Číny již v minulosti odkoupil hlavního rivala Inter Milán za 270 milionů eur (7 miliard korun). Cena za AC Milán tak téměř třikrát přesahuje hodnotu jeho největšího protivníka, s nímž paradoxně sdílí milánský fotbalový stadion San Siro. 

Podaří se milánskému AC vrátit na výsluní? 

„Přestože v současné době na rozdíl třeba od čerstvého semifinalisty Ligy mistrů Juventusu nefiguruje mezi absolutní špičkou, tak je to slavný a věhlasný klub. Částka, která v přepočtu na naše koruny dělá 20 miliard, si myslím, že je odpovídající,“ řekl Procházka na rádiu Zet.

Důležitou otázkou pro samotný klub a jeho fanoušky zůstává, zdali se díky novému investorovi vrátí opětovně na vrchol. Co je potřebné udělat, aby se tomu tak stalo? „Měli by asi rekonstruovat mužstvo. To znamená jak personální management v týmu, tak asi i hráče. Něco, co dělají Číňané ve Slávii. To znamená vyměnit strukturu, stabilizovat tým a pokusit se vybudovat kvalitní tým, který by dokázal navázat na úspěchy z minulosti a dokázal se vyrovnat Juventusu Turín a SSC Neapol. Později by se pak měl opětovně prosadit i na špici evropského fotbalu a v Lize mistrů podobně, jako se nyní daří turínskému Juventusu,“ uvedl Procházka.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z rozhovoru se šéfredaktorem fotbalového magazínu HATTRICK Pavlem Procházkou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

Prodej AC Milán: Čínské investice do fotbalu mohou být marketingovým tahem Foto: Michal Kvapil / Zet

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.