Prazdroj prodal opět více piva, stoupl mu rovněž i vývoz do zahraničí

Plzeňský Prazdroj v loňském roce prodal v Česku a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva. Prodeje mu tak oproti roku 2015 stouply o necelý milion hektolitrů. Export směřující do více než 50 zemí navýšil o deset procent. Prodej na domácím trhu stoupl o 2,7 % na sedm milionů hektolitrů piva. Nejvíce se dařilo ležákům plzeňského typu a cider Kingswood, jehož konzumace oproti roku 2015 stoupla o 20 %.

Loňské výsledky firmy ve středu na svém webu zveřejnil Deník a potvrdila je mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. „Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více,“ uvedl Deník. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia pivovaru - Gambrinus a Radegast růstem o šest, respektive o devět procent.

„Prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta,“ řekl webu obchodní ředitel restaurací a hospod Prazdroje Tomáš Mráz.

Koncem března pivovar oznámil, že zvýšil vývoz prémiového piva Pilsner Urquell meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů. Klíčovými trhy zůstaly tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.

Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.

Podle Deníku chce Prazdroj pokračovat ve své strategii. „V minulém roce se nám podařilo na domácím i zahraničním trhu růst a ještě zvýšit vnímání prémiovosti našich produktů. V tomto směru chceme pokračovat i nadále,“ řekl generální ředitel pro ČR a Slovensko Tom Verhaegen.

Prazdroj měl od počátku dubna 2015 do konce loňského března zisk před zdaněním 3,7 miliardy korun, meziročně o pět procent vyšší. Tržby ve fiskálním roce od počátku dubna 2015 do konce letošního března stouply meziročně o 3,3 procenta na 14,4 miliardy korun.

 

 

Zdroj: ČTK

Prazdroj prodal opět více piva, stoupl mu rovněž i vývoz do zahraničí Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Netflix si našel cestu na čínský trh

    Byznys ·

    Internetová televizní služba Netflix našla způsob, jak proniknout na obrovský čínský trh. Společnost podepsala licenční smlouvu s populární platformou pro video stream…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.