PR agenturám se daří. V oboru rostou příjmy i mzdy zaměstnanců

Čisté příjmy PR agentur vzrostly loni o téměř šest procent na 675 milionů Kč. Pro letošní rok jsou očekávání agentur taktéž optimistická. Vyplývá to z oborového průzkumu, který pro Asociaci PR agentur (APRA) zpracovala společnost STEM/MARK. V odvětví také rostou mzdy, a to až o čtyři tisíce korun.

Ceny, které agentury účtují klientům, loni převážně stagnovaly. Většina agentur zachovala jejich výši na úrovni roku 2016, necelá čtvrtina (22 procent) je zvýšila do deseti procent. Mzdy v odvětví velmi mírně klesly jen na nejvyšších pozicích, jinak se zvýšily v řádu jednotek tisíců, a to v průměru přibližně o 1800 až 4000 Kč. Přes 60 procent agentur očekává, že platy 'píáristů' porostou i dál. Průměrná hodinová sazba ředitele PR agentury loni činila 3810 korun.

"Obor public relations se za poslední dekádu poměrně výrazně mění. Souvisí to samozřejmě se změnou prostředí reklamy a internetu, médií nebo novinářské práce, ale taky s trendy v 'byznys prostředí', kde se ekonomicky daří," uvedl předseda APRA Jan Kučmáš. "PR agentury se musí ohánět, daří se jim však držet krok, a navíc i zkvalitňovat služby, takže cítí, že jsou pořád velmi chtěným artiklem. I přesto, že víceméně zachovávají stejné sazby, zažívají růstové období, které by mělo i dál pokračovat," dodal.

Letošní rok je z pohledu PR služeb podle 17 procent agentur výrazně lepší než ten minulý. Mírné zlepšení vnímá třetina PR subjektů a stejné procento jej hodnotí totožně jako rok předcházející. Necelá pětina uvedla, že cítí nebo předpokládá mírné zhoršení. "Tuzemské agentury se dlouhodobě nejvíc potýkají s problematikou náboru zaměstnanců a jejich udržením. Jako problematické označují také udržení kroku v oblasti digitálních a nových technologií. Tyto výzvy akcentovaly už loni a stejně tomu tak je i letos," uvedla Gabriela Šamanová ze STEM/MARK.

Nejvyšší nárůst nových zakázek hlásí 44 procent z oslovených agentur v oblasti sociálních médií a vedení komunit. Je to stejně jako loni. Nárůst nových zakázek po seniorních konzultacích registruje také 44 procent agentur. Na pomyslném třetím místě je tvorba multimediálního obsahu (39 procent), o čtvrtou příčku se dělí klasická média relations a kreativita (33 procent).

APRA sdružuje 19 nejvýznamnějších českých i zahraničních PR agentur působících na českém trhu.

 

 

Zdroj: ČTK

PR agenturám se daří. V oboru rostou příjmy i mzdy zaměstnanců Foto: shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Nejrychlejší síť LTE měl v červenci O2

    Byznys ·

    Průměrná rychlost mobilního internetu LTE u operátora O2 v červenci stoupla meziměsíčně o dvě procenta na 51 Mbit/s. O2 tak překonalo průměrnou rychlost LTE sítě T-Mob…

  2. Pečivo a výrobky z pšenice letos podraží

    Byznys ·

    Pečivo a výrobky z pšenice letos budou dražší. Důvodem je cena pšenice, která důsledkem nepříznivých klimatických podmínek vzrostla proti květnu a červnu až o pětinu. …

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.