Plzeňské pivo bude dražší, Prazdroj zdraží jak plechovky, tak i pivo v láhvi

Milovníci piva si budou muset od 1. října připlatit za piva od Plzeňského Prazdroje. Cena lahvového a plechovkového piva totiž v průměru stoupne o 3,1 procenta. Zdražení se dotkne všech značek - Pilsner Urquellu, Gambrinusu, Radegastu i Velkopopovického Kozla. Čepovaná piva pro hospody a restaurace nezdraží. Informace zjištěné z okruhu obchodních řetězců, potvrdila mluvčí největšího českého pivovaru Jitka Němečková. Jeho zdražení v minulých letech kopírovala většina českých pivovarů.

Prazdroj zvýšil ceny naposledy loni v říjnu o 3,2 procenta. Letošní zdražení zdůvodňuje růstem nákladů na výrobu, balení a distribuci. Z poslední doby je to například zdražení hliníku, které se dotýká stále populárnějšího balení do plechovek.

Ceny piva pro restaurace, tedy v tancích a sudech, letos Prazdroj nechává beze změn. „Věříme, že tím podpoříme českou pivní kulturu a provozovatele hospod a restaurací, kteří se v posledních měsících museli vyrovnat s významnými změnami kvůli řadě nových regulatorních opatření,“ uvedla Němečková. Prazdroj podle ní silně vnímá, nakolik letos na restaurace a hospody dopadají opatření typu EET a zákaz kouření.

„Vždy přemýšlíme, co uděláme s cenami. Ale pokud je mi známo, teď zdražení oznamovat nebudeme. Nevylučuji, že se to v následujících týdnech nebo měsících nestane, k úpravám dochází průběžně,“ řekl ředitel marketingu skupiny Pivovary Lobkowicz Group Jan Novák. Podle mluvčího Budějovického Budvaru Petra Samce má pivovar v majetku státu nezávislou cenovou politiku. „O případných změnách cen vždy nejprve informujeme naše obchodní partnery,“ dodal Samec.

Marketingový ředitel Heineken ČR dnes sdělil, že jako trojka na trhu Heineken pozorně sleduje cenovou strategii klíčových hráčů na trhu. „Jakým způsobem zareagujeme na ohlášené zvyšování cen ze strany Asahi, bude předmětem jednání našeho managementu. Jeho rozhodnutí nebudeme v této chvíli předjímat,“ uvedl. Podle něj zvýšení ceníkových cen ještě nevypovídá o reálném zvýšení cen za produkty v obchodech. „Důležitou součástí cenové strategie je i četnost promočních akcí a hloubka slev,“ dodal.

Obdobně reagovaly i Pivovary Staropramen, které u případné změny cen svých produktů chtějí nejdřív informovat obchodní partnery přímou cestou, a nikoli přes média. „Společnost Pivovary Staropramen k případné úpravě cen svých výrobků přistupuje vždy na základě vlastní analýzy nákladů a dalších vstupů, ne na základě cenové politiky konkurence,“ sdělila mluvčí Denisa Mylbachrová.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz Pilsneru Urquell vzrostl meziročně o deset procent na 970 tisíc hektolitrů.

Agentura Bloomberg na konci srpna uvedla, že, ceny průmyslových kovů včetně hliníku na londýnské burze rostly již sedmým týdnem za sebou. Je to nejdelší růst od roku 2006, kdy se ceny zvyšovaly devět týdnů za sebou. Investoři kupují hliník kvůli obavám, že opatření Číny, která mají snížit kapacitu a zpřísnit ekologické kontroly, omezí nabídku. Hliník byl nejdražší od února 2013 a zažil letos nejvyšší růst z šesti průmyslových kovů. Od začátku roku cena hliníku vzrostla o 24 procent.

 

 

Zdroj: ČTK

Plzeňské pivo bude dražší, Prazdroj zdraží jak plechovky, tak i pivo v láhvi Foto: Michal Kvapil / Zet

reklama

Další články

  1. Islám patří podle Merkelové k Německu

    Společnost ·

    Německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) uvedla, že islám patří k Německu. Čtyři miliony muslimů pak mají vliv na úspěšnost spolkové republiky. Merkelová to v neděli u…

  2. Obrana uzavře zakázky za pět miliard korun

    Společnost ·

    Ministerstvo obrany by mělo během příštích týdnů uzavřít smlouvy za téměř pět miliard korun. Mezi plánovanými tendry je servis vrtulníků řady Mi za více než čtyři mili…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.