„Při podnikání je důležité přiznat chybu, být autentický a nic nepředstírat,“ říká PR specialistka

Firma by si při komunikaci s veřejností (PR) neměla hrát na bezchybnou společnost. Přiznání neúspěchu a následné povstání z pádu vždy zaujme okolí, řekla na rádiu Zet odbornice na PR Michaela Studená. Ta nicméně upozornila, že špatnému produktu žádné PR ani reklama nepomůže. 

„Myslím si, že součástí příběhu firmy je přiznat si, že se nějaký čas nedařilo a pak se udělala taková a taková rozhodnutí a ono to funguje. Pro samotné posluchače není jen důležité to, že firma je ideální a úžasná,“ říká na rádiu Zet Studená. Ta ovšem na druhou stranu neuznává frázi, že negativní reklama, je také reklama. Z toho vyplývá, že přiznání neúspěchu musí vyrovnat nějaký pozitivní faktor. Tím může být dříve zmíněné povstání z pádu.

 

 ZET: Michaela Studená a Margareta Křížová

Začínajícím podnikatelům pomůže buzz marketing

Firma, která zahájila svoji činnost, by se neměla podle Studené ze začátku upínat na PR poradce. Pro začínající firmy je nejvíce efektivní, pokud vzbudí rozruch o produktu nebo službě. Tím se zabývá takzvaný buzz marketing, jehož cílem je poskytnout téma pro diskusi mezi lidmi i médii. Jako součást buzz marketingu lze považovat i takzvaný virální marketing. (více jsme o něm psali v rozhovoru s Adamem Reinbergerem ZDE).

Díky „šuškandě“ se vytvoří podhoubí pro najmutí mediálního konzultanta, který pak může vynaložit práci na efektivní PR propagaci. „Na jejich základě bych pak jednala. Buďte otevření a hlavně přijímejte feedback. Přijímejte tu negativní zpětnou vazbu, protože to váš mediální konzultant s vámi nemyslí určitě zle. Nemá potřebu si nad vámi honit ego,“ radí Studená. 

 

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová.

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Michaelou Studenou si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Při podnikání je důležité přiznat chybu, být autentický a nic nepředstírat,“ říká PR specialistka Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. Soud poslal těžební společnost OKD do úpadku

    Byznys ·

    Krajský soud v Ostravě dnes poslal těžební společnost OKD do úpadku. Věřitelé mají dva měsíce na to, aby přihlásili své pohledávky. Vyplývá to z usnesení zveřejněného …

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.